Babaş’ın dosdoğru kararı

mafacan

Belediye Başkanı Babaş, Belediye Meclis toplantısında yaptığı değerlendirmede, yıkılıp yeniden inşa edilmek üzere kurgulanan Kasaplar Hali projesinden vazgeçtiğini, bunun yerine cephe ve iç mekan iyileştirmesinde karar kıldığını açıkladı…

Bölgenin kimliğinin korunması ve geleceğe miras bırakılması namına on numara bir karar.

Belediye Başkanı Babaş’ın bu kararında ne kadar haklı olduğu belki bugün olmasa da gelecekte net olarak ortaya çıkacak…

Nasrullah Meydanı’nın mimari dokusunun ve sosyo-kültürel kimliğinin koruması için yapılacak tek iş, cephe ve iç mekan iyileştirilmesi çünkü.

Belediye’nin gündeme getirdiği önceki mimari projeye gönülsüz olan mülk sahiplerine düşen görev ise Belediye Başkanı Babaş’ın bu yeni önerisini sahiplenmek ve gerçekleşmesi için işbirliğinde bulunmak, hatta belli oranda masraflara ortak olmak…

Babaş’ın sunduğu öneri hem mülk sahiplerinin hem de kamunun genel faydası namına bulunmaz bir fırsat çünkü.

Kasaplar Hali’nin iyileştirilmesine hazır soyunulmuşken…

Bir cephesini verdiği Banka Sokak da bir elden geçirilir diye umut ediyorum.

Şehrimizin en eski ve önemli ticaret merkezlerinden biri olan Banka Sokak’ın günümüzdeki görüntüsü maziyi hatırlatır bir dokudan alabildiğince çıkıp; dükkan cepheleri, elektrik telleri, atık su boruları misali ünitelerle iki arada bir derede bir hale dönüşmüş durumda…

Tabelalarda bile birlik yok.

Belediye Caddesi ayrı alem zaten…

Nasrullah Meydanı bir ada olarak “cazibe merkezi” olarak konumlandırılacaksa eğer, meydanın çeperinin de bir elden geçmesi lazım gibime geliyor.

Belediye Başkanı Babaş Kasaplar Hali projesinde çok doğru bir karar verdi, “Kale-Sokak-Çarşı” bütünlüğünde kültürel dokunun korunmasına yönelik attığı bu adımı Özel İdare İşhanı projesinin revizyonunda da hayata geçirirse doğrularını tarihe iz bırakacak önemde katlamış olur.

Özel İdare İşhanı mevcut mimari projesiyle bölgenin mimari dokusuyla uyuşmuyor…

Çevresindeki mekanların da proje kapsamına alınıp, bütüncül bir anlayışla, yeniden çizilmesi gerekiyor.

Not: Kastamonu Havalimanı ile ilgili uçuş saatleri, günleri, havayolu şirketleri gibi konularda gündem zaman zaman hızlanıyor zaman zaman sessizliğe bürünüyor…

Çeşitli havayolu şirketlerini şehrimize tam zamanlı çekemiyoruz, bazı günler sefer oluyor bazı günler olmuyor, saatler uymuyor.

Kastamonu Havalimanı’nın gündemi böyleyken…

Turist getiren seyahat acentelerine uçak başına 6 bin dolar destek sağlayan uygulamaya İstanbul Sabiha Gökçen ile Erzurum havalimanları da eklendi.

Antalya Gazipaşa-Alanya, Antalya, Muğla Dalaman, Muğla Milas-Bodrum, İzmir Adnan Menderes, Kütahya Zafer, Trabzon, Denizli Çardak, Isparta Süleyman Demirel, Eskişehir Hasan Polatkan, Ordu Giresun, Samsun Çarşamba havalimanlarına bu destek zaten veriliyordu…

İki havalimanı daha eklenmiş oldu.

Daha öncesinde 6’ydı sayı…

Turizm amaçlı seyahatlerde, turizm sektörünün uluslararası rekabet gücünün korunması amacıyla bu yıl sayı 12’ye yükseldi.

Geçtim kitlesel turizm merkezi illeri…

Isparta, Kütahya, Ordu-Giresun, Samsun’dan ilimizin ne eksiği var?

Eksiğimiz varsa…

Niçin tamamlanmıyor?

mustafa-afacan-bant