Başkan’dan öncelikli 4 hedef

  • Kadınların ekonomiye katkısını artırmak
  • Turizmde eşik değerini aşmak
  • Etkili tanıtım kampanyası başlatmak
  • Özgün tasarım ve güçlü pazarlama

Belediye Başkanı Opr. Dr. Galip Vidinlioğlu, Kastamonu Sarı Konak Kadın Girişimciler Üretim ve İşletme Kooperatifi’nin birinci yılı dolayısıyla düzenlediği toplantıya katılarak önemli açıklamalarda bulundu.

Başkanlığı döneminde öncelikleri arasında kadın istihdamının ekonomiye katkısını arttırmak olduğunu her fırsatta dile getirdiğini söyleyen Belediye Başkanı Vidinlioğlu, turizm anlamında gelişmek için tüm sektörlerin turizm kenti Kastamonu’ya hazır olması gerektiğini belirtti. Ortak aklın bu noktada halen sağlanamadığını da dile getiren Vidinlioğlu, şehre katkı sağlayacak bir iki turizm bileşeninin tespit edilip ortak hareket edilmesi önerisini yenilerken, en büyük eksikliğin ise tanıtım olduğuna değindi ve bahar dönemiyle birlikte büyük bir kampanyasının başlayacağını duyurdu.

“PAZARLAMADA CİDDİ EKSİKLİĞİMİZ VAR”

Belediye Başkanı Galip Vidinlioğlu, konuşmasında şunları söyledi:

“Bizim öncelikli konularımızdan bir tanesi, özellikle ‘kadınlarımızı istihdama yönelik nasıl hareketlendirebiliriz’i bulmaktı. Belediyemiz öncülüğünde kurulan Sarı Konak Kadın Kooperatifimiz zaten vardı. Şimdi biz kooperatifimizin biraz daha fonksiyonlarını arttırarak, ürünlerin ekonomiye kazandırılması ve artı Kastamonu’muzun tanıtımına biraz daha katkı sağlamayı düşünüyoruz. Yine iki kadın derneğimize daha konak tahsis ederek onların da üretimde yer almalarını arzu ettik. Bizim en büyük sıkıntımız tanıtımla ilgili. Yağımız var, unumuz var, şekerimiz var, hatta helvayı yapanımız da var ancak iş pazarlama noktasına geldiğinde eksikliğimiz var. Yaklaşık 10 gündür bir pastırma muhabbetidir gidiyor. İnsanlar bu noktada ciddi bir merak içerisinde oldular. Demek ki sizi tanıdıkça tanınırlığınız arttıkça o oranda size gelen talep söz konusu. Sadece pastırma değil dünya kadar ürünümüz var.”

“BİR ARAYA GELEMİYORUZ”

“Üretim, tasarım ve pazarlama. Bu işin üç ayağı var. Siz istediğiniz kadar üretin. İyi pazarlayamıyorsanız ürününüz elinizde kalıyor. Ürününüzün bir farkının olması gerekiyor, ki cazip hale gelecek ve talep olacak. Talep olmadan satış yapamayız. Geçenlerde bir bisküvi firmamız yaklaşık 50 ton civarında siyez almak istemiş. İlimizde 50 tonu bir arada bulamadığı için Gaziantep’ten aldığını duydum. Bu beni üzdü. Bizdeki en büyük sıkıntı bir türlü bir araya gelemiyoruz. Üreticilerimizin bir kooperatifi olsa, bir araya gelseler bunu pazarlama şansımız artacak. Ortak bir üretim havuzu olsa ürünler burada toplansa ve satışı yapıldığında herkes ürettiği ürün kadar payını alsa çözüm oluşabilecek. Bu benim projelerimden bir tanesi.”

“ÜRÜNLERİMİZDE KASTAMONU’YU

  SİMGELEYEN BİRŞEYLER OLMALI”

“El sanatlarında dört kat ahşap ürünümüz mevcut. Bunlar yapılmış. Satma noktasına geldiğinde satamıyoruz. Bu ürünlerimizi yapıyoruz ancak Kastamonu bunun neresinde. Örneğin masamızın üzerinde bir taş baskı var. Taş baskıyı yapan başka illerde var. Bizim ürünümüzde Kastamonu’yu anlatan bir motifin olması veya bir dokunuş olmalı. Vatandaş baktığında işte bu Kastamonu işi demesi gerekiyor. İlimizi simgeleyen bir şeyler olmalı. Bu noktada tasarım çok önemli. Bu işin bir ayağı da tasarım.”

“YÖRESEL ÜRÜN SATIŞ

 NOKTALARI KURULACAK”

“Daha öncede ifade ettiğim sera protokolünü hazır hale getirdik. Kastamonu Belediyesi olarak Şeker Fabrikası’na bir sera yapacağız. Kışın ortasında hemşerilerimiz organik ürünler yiyebilecekler. Ürünlerin satışıyla ilgili sadece ilimizde değil Ankara ve İstanbul’da Belediyemize ait yöresel ürünlerin içerisinde olduğu satış noktaları kurmak istiyoruz.”

KESOB’LA BİNA PROTOKOLÜ

“KESOB’un eskiden Fen Edebiyat Fakültesi olarak kullanılan binasıyla ilgili 10 yıllık protokolümüzü yaptık. Belediye olarak burada eğitimler vereceğiz. Halk Eğitim kursları, KESOB kursları da burada olabilecek.  Yine önümüzdeki süreçte restorasyonlar için önceden kurulan ekibi toplamak istiyorum. Bunu özelden satın alarak yaptığınızda çok ciddi kâr marjları olan bir iş. Bu işi kendi bünyemizde yaparsak çok daha uygun hale getirmiş oluruz.”

“SARI KONAK ÖNEMLİ İŞLER YAPTI”

“Sarı Konak Kadın Girişimciler Kooperatifimiz ilimizin tanıtımının sağlandığı hemen hemen tüm etkinliklere katıldı. Bizde bu anlamda sürekli destek verme gayretindeyiz. Çok da güzel ürünler meydana çıkıyor. Hem ürün çeşitliliğini arttırıp hem de etkinlikleri arttırdığımızda inanıyorum ki murat hasıl olacaktır. Biz kooperatifimizin yanındayız. İnşallah daha çok üretip daha çok satıp daha çok istihdam sağlarız. Biz üzerimize düşeni yapmaya hazırız.”

“ŞEHRİN TURİZME HAZIR OLMASI GEREKLİ”

“Kastamonu’nun genelinin tanıtımıyla ilgili de bir hazırlık yaptırdım. Tanıtım noktasında zamanlama önemli. Yapacağımız atakta zamanlamayı doğru seçmeliyiz. Bahar ile birlikte tanıtım kampanyasına ağırlık veririz. Asıl önemli olan ise bu noktada şehrin buna hazır olması. Sonuçta bütün bunları yapacak olan bizleriz ve burada insan faktörü devreye giriyor. Onun için hemen hemen her sektörümüzün turizm kenti Kastamonu’ya hazır olması gerekmektedir. Bir defa tökezlemeye başlarsak toparlamak zor olur. Şehrin her biriminin buna hazır olması gerekli aksi takdirde yarı yolda kalırız.  Bu kadar turizm bileşeninin bir arada olduğu başka il yok. Kayak, deniz, doğa turizmi, inanç turizmi, yemek kültürü, hepsi bir arada. Benim kanaatim ağırlık vereceğimiz bir iki turizm bileşenini belirlemek. Ve o yönde hız kazanmak gerek. ‘Ben bunların hepsinde iddialıyım’ demek aslında iş talebiyle gelip ‘ne iş olsa yaparım’ demek ile aynı. Kastamonu turizmde hangi anlamda ön planda olmak istiyor, hangisi memleketin menfaatine oluru bulup ağırlığı o noktaya vermeliyiz. Henüz ortak bir akıl oluşmuş değil.”

“TURİZMDE EŞİK DEĞERİNİ AŞMALIYIZ”

“Doğru konuşmak gerekirse turizmde bir yol kat ettik mi? Ettik. Ancak aldığımız yol şu anda emeklemenin bir adım ötesi. Asıl olan eşik değerini aşmak. Bizim bunu yapmamız gerekiyor.  Eşik değerini aşmak için şehrin bütününün bunun içerisinde olması gerekli. 10 Aralık etkinliğinde beklenenin üzerinde gelen olduğunda hiç bir şey kalmadı diyorlar. Esnaf halinden memnun. Çok satış yaptık diye. Ayakta yemek yediler diyenler var. Demek ki tam hazır olmadığınız noktalar var. Bu kendi içimizdeki konuşma. Eksikliklerimizi biran önce gidermemiz gerekli.”

“BİZE HİÇ TALEP GELMEDİ!”

“Tarihi konakları aile tarzı pansiyon işletmeciliği için ailelere vereceğim dedim. Sekiz aydır bunu söyledim. Bize hiç talep gelmedi. Halbuki 10 kişinin birden bu konaklara talip olması ve ben bunu işletmek istiyorum demesi gerekli. Bu noktada biraz daha girişimciliğe ihtiyaç var. Büyük şehirlerde bu tür tarihi mekanlar yok. Bu atmosferi bulmasının imkanı yok. Turizm şekil değiştiriyor. Eskiden insanlar deniz turizmini tercih ederlerdi şimdi artık turlarla doğal güzelliklere ve kültürel turizme eğilim var. İnsanlar huzur arıyorlar. Şehrimiz adına bunlar pozitife çevrilebilecek olan durumlar.”