BESLENMEYE EKLENMESİ GEREKEN BESİN: ÇÖREK OTU

 

Dyt. Laden HEKİMOĞLU Özel Nefes Hastanesi

Çörek otu; vitamin, mineral ve besin elementleri yönünden oldukça zengin bir içeriğe sahiptir. Özellikle içerdiği “timokinon”ve“nigellon” bağışıklık sistemi üzerinde oldukça etkili olmakta ve bağışıklık sistemini güçlendiren bazı ilaçlarda hammadde olarak kullanılmaktadır.

Çörek Otunun Sağlığa Faydaları
⦁ İçerdiği faydalı yağ asitleri sayesinde kilo verme sürecinde olumlu etkilidir.
⦁ Halk arasında kötü kolesterol olarak bildiğimiz LDL’yi düşürür.
⦁ Yüksek tansiyona karşı koruyucudur.
⦁ İçerdiği timokinon bileşeni sayesinde kanser hücrelerinin büyümesini önler.
⦁ Sağlıklı beyin hücrelerini koruyarak beyin kanseri riskini önler.
⦁ Hafızayı güçlendirir ve odaklanma yeteneğini artırır.
⦁ Karaciğer ve böbrek hasarını önler.
⦁ Hepatit C enfeksiyonu ile savaşır.
⦁ Astımın neden olduğu semptomları hafifletmeye yardımcıdır.
⦁ İnsülin direnci ve yüksek kan şekeri seviyesini azaltma potansiyeline sahiptir.
⦁ Sindirim sistemini iyileştirir.

Çörek Otu Nasıl Kullanılır?
⦁ Salata ve yoğurtlarınıza ekleyebilirsiniz.
⦁ Tam buğday ya da çavdar unuyla yapılmış ekmek, kek, börek, kurabiye gibi ev yapımı hamur işlerine ekleyebilirsiniz.
⦁ Yumurta ya da peynirlerinize ekleyebilirsiniz.

Günde 1 ya da 2 çay kaşığı çörek otu günlük tüketim için yeterli olacaktır. Sağlıklı günler dilerim.

 

Dyt. LADEN HEKİMOĞLU