Üreticinin sigortası “Coğrafi İşaret”

Üst gelir grubu tüketici alışkanlığı yıldırım hızıyla “cografi işaret” sahibi ürünlere yöneliyor, biyolojik ve mekansal künyeyi gösteren coğrafi işarete sahip ürünler satışta maça önde başlıyor, aynı zamanda sürdürülebilirlik namına üreticilerin de en büyük güvencesi, her ne kadar üreticiler bu gerçeğin farkında olmasalar da…

İlimizde kamu ve meslek odalarının işbirliğinde sürmekte olan coğrafi işaret hamlesi bu yönden çok önemli ve takdire değer.

Valilik koordinasyonunda bir araya gelen belediyeler, meslek odaları, üniversite ve özel sektör bir çok geleneksel gıda ürünümüz için coğrafi işaret alma sürecini başlattılar…

10’un üzerindeki üründe aşamalar hızla geçiliyor.

“Tosya Sarıkılçık Pirinci” tescillendi misal…

İthal pirinci kimse bu etiketle satıp haksız kazanç sağlayamayacak.

Çok şahit oldum ilgisiz erik kurularını “Üryani eriği” diye satışa sunanlara…

Başka bir bölgede ala erikten üretilse bile “Kastamonu Üryani Eriği” adresiyle satılamayacak. Tüketici Kastamonu’da üretilen üryaninin peşinde çünkü. Eriğin cinsinden, havasından, suyundan.

“Kastamonu Çekme Helvası” örneğin…

Başvuru onayları bitti, Türk Patent Enstitüsü’nün Haziran bülteninde yayımlandı. KATSO, Tarım, Gıda ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu Ticaret Borsası birlikte çalıştı.

“Siyez Bulguru” ve “Siyez Unu” başvurularını KATSO yaptı…

Tarım, Gıda ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Kastamonu Üniversitesi, KESOB, özel sektör temsilcileri ile birlikte çalıştı KATSO

Siyez başvuruları sonuca erdiğinde meyvesini üreticiler yiyecek…

Bu sayede belki, Siyezüretimini piyasa koşulları nedeniyle il dışına kaptıran ilimiz, önemli ölçüde avantaj sağlayabilir.

Tüketici Kastamonu Siyez’i arıyor çünkü…

Polatlı yahut Bilecik Siyez’i değil.

Üzülerek altınıçizeyim, il dışında Kastamonu’yu tonaj olarak defalarca katlayan bir Siyezüretimi var ve ithal girenler de cabası…

Kastamonu Siyez’inin tek kurtuluşu “Coğrafi İşaret”.

Aksi halde “kaynar” gider arada…

Büyük şirketler Bilecik’ten alır, Kastamonu Siyez’i yanıltmasıyla tüketiciye satar.

Coğrafi İşaret yolunda katedilecek mesafe çok…

Ürün çeşitliliğimize bakılırsa yolun başında bile sayılırız.

Kastamonu için butik üretim can simidi…

Coğrafi işaret ise sigortası.

Not: Deniz varlığımızı turizmde ne oranda kullanabiliyoruz?…

O kadar sahilimiz var, ekonomiye girdisi ne?

Türkiye Kastamonu’nun deniz varlığından haberdar mı?…

İlçe belediyeleri bu konuda ne projeler hayata geçiriyor?

Tunceli misal…

Munzur Çayı sayesinde şehri Venedik yaptı nerdeyse.

Gondollar yüzüyor el kadar derede…

Deniz kumu getirdiler, plaj yaptılar, adını “Dersim Beach” koydular, şezlonglar üzerinde vatandaşın keyfi tıkırında.

Denizi olan ilçelerimiz ne yapıyor peki?…

“Festival”.

Neyin festivali bu?…

Güvenle, keyifle, hevesle denize girecek plajın yok daha.

Ne iş yapar sahil belediyeleri?…

Hakikaten meraktan soruyorum.

Not 2: Yeri gelmişken…

Tunceli’de çağrı merkezi var, Kastamonu’da yok.

En az 960 istihdam sağlanacak…

Şıkır şıkır bina.

Ah Kastamonu…

Vah Kastamonu.

Yıllardır peşinde kostuğucağrı merkezinde…

Tunceli’den gol yiyen Kastamonu.