İşte bu

Kastamonu ekonomi girdisine sektörler açısından baktığımızda faydalanan yoğunluk bakımından işin lokomotifi turizmdir.

Ekonomik girdileri ve katkıları artırıcı istihdam içinde yaratıcı olan turizm gelirlerinin artırılabilmesi beklentilerin karşılanması öncelikle etkin bir talebin yaratılabilmesine bağlıdır.

Yaratılan bu talebin karşılığında ise yöreye gelecek olanların ihtiyaçlarına cevap verebilmek ve gelenlerin memnun mutlu ayrılabilmesini sağlamak gerekiyor.

Yerel olarak tek bir yerin reklamını yapmak kişisel olarak bir ürünü öne çıkarmak ancak yağını sakınan katmeri yoz yer misali beklentiyi karşılayamaz.

Her işletmenin her kurumun birbirinden habersiz kendine göre tanıtım faaliyetlerinde bulunması yöreye değil azda olsa kendilerine fayda sağlar.

Ancak birlikte yapılacak faaliyetler turist sayısının artmasını sağlar.

İşte bu noktada etkili bir tanıtım, reklam ve imaj oluşturma faaliyetlerinin turizm için inanılmaz faydası ortaya çıkar.

Bu faydanın en güzel örneğiValimiz Sayın Yaşar Karadeniz ve Belediye Başkanımız Sayın Tahsin Babaş’ın konuk olarak yer aldığı 9 Mart Cuma Saat 12:15’de NTV’de yayınlanan Türk Dünyası Kültür Başkenti kapsamındaki programdı, bence bugüne kadar yapılan TV programları içinde Kastamonu’nun görsel sunumu ve katılımcıların anlatımı ile tanıtım da zirve yaptık diyebilirim.

Programı seyredip Kastamonu dışında olan birçok kişiden aldığım olumlu yorumlardan ise ayrıca çok mutlu oldum.

Peki, bu kadar tanıtım yeterli mi? Kesinlikle yeterli değil, bu tür tanıtımların çoğalması görsellik olarak bu tür TV kanallarında gösterilmesi ilginin çoğalmasına ve talebin artmasına sebep olacaktır.

İşte burada işin maliyet kısmını da göz ardı edemeyiz. Bu tür tanıtımlar çok büyük maliyetler gerektiriyor, amaç sonuç ilişkisine bakıldığında da aslında ilk başta yapılan harcamaların geri dönüşünün olacağı da kesin.

Bu konuda kesinlikle Valilikte veya Belediyemizde bir birim veya müdürlük oluşturulması gerekiyor.

Reklam ve tanıtım faaliyetlerini yürütecek yüksek maliyetler nedeni ile kaynaklar bulabilecek, projeler oluşturabilecek ve sunabilecek bir birim.Tanıtım ve reklam konularında böyle bir birim varsa da şimdiye kadar neler yapmış ne gibi projeler hazırlamış ben duymadım belki bu da benim ayıbım.

Aslında Kültür ve Turizm müdürlüğünün bu işleri ele alması lazım ancak senelerdir geldi müdür gitti müdür derken yine kaybeden Kastamonu, umarım bundan sonra bu tür değişiklikler bu kadar çok ve sorunlu yaşanmaz.

Turizmde reklam “Tatil yapabilecek parası ve zamanı olduğu halde henüz karar verememiş insanlara tanıtımı yapılan yörenin turistik zenginliklerinin duyurulması, benimsetilmesi, beklentilerin oluşturulması, kişilerin meraklandırılması ve ilgi duymalarını sağlaması amacıyla kişisel olmayan bir sunuş biçimi ve talebi artırmak için sarf edilen zaman ve çabalar bütünüdür.”

Bu tanıtımlar sayesinde Kastamonu’ya ne kadar çok insan gelirse Konaklama tesisleri o kadar çok geceleme alır, restoranlarda daha çok müşteri olur, hediyelik eşyacılar siftah yaparak ve yoğun alışveriş ile günlerini bitirirler, benzin istasyonları, helvacılar, pastırmacılar vb. turizm pastasından daha çok paylarını alırlar ve istihdam çoğalır.

Turizm bacasız fabrikadır sözü boş söylenmiş bir laf değildir.

Kastamonu’nun ve içinde yaşayanların mutluluğu için kişisel çıkarlar yerine toplumsal menfaati düşünürsek bir olmak yerine birlikte olabilirsek herşeyin üstesinden geliriz.

 

Bülend Çadırcıoğlu