İki büyük projede ödenek çıkmazı

Kırık projesi kapsamındaki yeni Ankara yolu ve İnebolu yolu projelerinde ödenek sorunu yaşanıyor.

DSİ Bölge Müdürü Hayrettin Baysal, Kırık Barajı’nda su tutmaya başlanabilmesi için Karayolları’ndan yeni yol çalışmalarının daha önce bitirilmesini istedi.

Karayolları Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi, mevcut ödenekle bunun 10 yılda bitirilemeyeceği görüşünü dile getirdi.

Kastamonu İl Koordinasyon Kurulu’nun dünkü oturumunda DSİ ve Karayolları arasında ödenek sıkıntısı nedeniyle koordinasyonsuzluk baş gösterdi.

Devlet Su İşleri Bölge Müdürü Hayrettin Baysal, Kırık Barajı’ndaki çalışmaların Kastamonu Ilgaz yolundan önce tamamlanacağı için Karayolları’nın biraz daha acele etmesi gerektiğini söyledi. Karayolları Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi ise mevcut ödeneklerle yolun 10 yılda bile tamamlanmasının mümkün olmayacağını belirtti.

Bu durum karşısında DSİ Bölge Müdürü Hayrettin Baysal, Kırık Barajı’nın 105 milyon liraya yapılacağına dikkat çekerek, “Eğer Karayolları Kastamonu-Ilgaz yolunu barajdan önce tamamlayamazsa bizim servis yolu yapmamız gerekecek. Bu yolun maliyeti ise Kırık Barajı’ndan daha fazla. Yaklaşık 150 milyon civarında” dedi.

Karayolları Bölge Müdürlüğü’nün şehirdeki tüm projeleri durdurarak acil durum gerektirdiği için ödenekleri Kastamonu-Ilgaz yoluna aktararak bu projeye ağırlık vermesi gerektiğini de söyleyen Hayrettin Baysal, “Yol bitmezse ben bu barajda su tutamam. Şunun yapılması gerekiyor. Tüm ödeneklerin bu yola aktarılması gerekiyor. Bu yolun ivedilikle bitmesi gerekiyor. Başka projelere aktarılan kaynaklar buraya aktarılacak. Kastamonu yolu barajın içinden geçiyor çünkü. Yeni yol bitmediği sürece ne sulama ne de içmesuyu kullanılabilir” diye konuştu.

Karayolları Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi ise “Bu sene Kırık yolu ve tünelleri için ayrılan ödenek maalesef 25 milyon lira. Biz buraya ayrılan 25-30 milyon ödeneklerle bu yolu 10 senede de bitiremeyiz. Hükümetimiz nasıl olsa tek. Eğer baraja ayrılan ödenek yola aktarılırsa biz yolu önce bitiririz. Yoksa ki bu ödeneklerle bitiremeyiz.  Devlet Su İşleri burayı planlarken servis yolunu hiç düşünmemiş. Bölge Müdürümüz yeni geldiği için bu durumla belki çok sorumlu değildir. Ama servis yolu hiç düşünülmediği için de bugün bu sıkıntı yaşanıyor. Düşünüldüyse de 4-5 milyon lira gibi bedellerle yaparız sandılar. Ama oranın servis yolu en az 150 milyon lira tutar. Şu anda servis yolunu yapacaklarsa barajı nasıl yapacaklar, barajı yapacaklarsa da servis yolunu nasıl yapacaklar? Sonuçta bu servis yolu yeni yol yapılana kadar kullanılacak. En mantıklısı yolun önce tamamlanması ancak mevcut şartlarda bu da imkansız gözüküyor” şeklinde konuştu.

Vali Yaşar Karadeniz ise her iki kurumun da genel müdürlüklerine konuyu aktararak çözüm üretilmesi noktasında adımların atılması gerektiğini söyledi.

  • ••••••••••••••••••••••••••••••••

İnebolu yolundaki çalışmalar

“İstediğimiz gibi

ödenek gelmedi

 

Karayolları Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi, çalışmaların durduğu belirtilen İnebolu yoluyla ilgili İl Koordinasyon Kurulu’nda açıklama yaptı.

İstenilen hızla ilerleme kaydedemediklerini söyleyen Özendi, bunun nedeninin ise ödenek yetersizliği olduğunu belirtti.

Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi, “İnebolu Yolu’nda ihale süreci geçen yıl bitti ve firma çalışmaya başladı. Küre mevkiinde tünel çalışması devam ediyor. İstediğimiz hızda değil. Ödenek beklediğimiz kadar büyük gelmedi ama çalışmalar kesintisiz olarak devam ediyor. Bu yolda sağ ve sol tüp olmak üzere toplam 10 tünel olacak. 1000 metre uzunluğunda viyadük, 4 farklı seviyeli kavşak, 8’de hem zemin kavşak yapılacak” diye konuştu.

Kuzeykent Köprülü Kavşağı’nın yapımında da önemli mesafe katettiklerini dile getiren Hüsamettin Özendi, TAŞIKO için yapmak istedikleri bağlantı yolunda ise Kastamonu Üniversitesi’ni beklediklerini söyledi.

3 aydır bu konuda yol alamadıklarını söyleyen Özendi, devletin ettiği zararın milyon liraya yaklaştığını açıkladı.

Bölge Müdürü Özendi, “Kuzeykent Köprülü Kavşağı’nda çalışmalarımız belirli bir seviyeye geldi. Orada TAŞIKO’ya bağlantı yolu yapmak zorundayız. Bu yolu yapabilmemiz içinde üniversitenin içinden yolu geçirmemiz gerekiyor. 3 aydır ağaçlarla ilgili bir durum söz konusu. Ağaçları kesmeyelim, taşıyalım fikri üzerinde durduk. Fakat 3 ay geçmesine rağmen çalışmaya başlayamadık. Bu konuda üniversiteyi bekliyoruz. Geçen her gün devlete zarar olarak yansıyor ve bu zarar milyonlar mertebesine kadar geldi. Tahammülümüz kalmadı. Milyon kadar zarar ediyoruz” ifadelerini kullandı.