Kamu kuruluşlarına TEMİZLİK GENELGESİ

 

  • Vali Yaşar Karadeniz, özellikle cami ve hastane tuvaletlerinin temizliği noktasında kendisine kadar ulaşan şikayetler üzerine tüm kamu kuruluşlarına yönelik yerinde bir genelge yayımladı.
  • Hastane, okul, cami tuvalet ve lavaboları başta olmak üzere kamu kuruluşlarındaki ortak kullanım alanlarının temizliği noktasında şikayetlerin arttığına dikkat çeken Vali Karadeniz, vatandaşın memnuniyeti için gerekli hassasiyetin sağlanmasını isterken, habersiz denetimler sonrasında emre uymayan kişiler hakkında da gerekli disiplin işleminin yapılacağını ifade etti.

 

 

 

Vali Yaşar Karadeniz, kamu binalarının temizlik ve düzeni konusunda genelge yayımladı. Hastane, okul cami, tuvalet ve lavaboları başta olmak üzere kamu kuruluşlarına ait hizmet verilen mekânların ve ortak kullanım alanlarının temiz, düzenli ve nezih bir şekle dönüştürülmesi hususunda Vali Karadeniz tarafından yayınlanan genelge ile Kaymakamlıklar ve kamu kurum kuruluşlarına talimat verildi.

Söz konusu yazıda, konu üzerinde hassasiyetle durulmasını, temizlik ve düzen konusunda da vatandaş memnuniyetinin tam olarak sağlanması için azami özen gösterilmesi, yapılacak olan habersiz denetimlerde bu emre uymayanlar hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125.  maddesi C fıkrası (a bendi ), özel disiplin mevzuatı olan kurumlarda bu eyleme denk gelen maddeler uyarınca disiplin işlemi yapılacağı önemle vurgulandı.

Vali Karadeniz imzalı genelge şu şekilde:

“Hastane, okul ve cami tuvalet ve lavaboları başta olmak üzere kamu kuruluşlarına ait mekanların kirli ve düzensiz olduğuna dair zaman zaman şikayetler gelmektedir. Tüm kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet kalitelerini iyileştirirken, hizmet verilen mekanların ve ortak kullanım alanlarının temiz, düzenli ve nezih bir şekle sokulması; hizmet alan vatandaşların kurum ve kuruluşlarla, bu kuruluşların çalışanlarına yönelik bakış açılarını doğrudan etkileyen hususlardandır. Bu nedenle, aşağıdaki tedbirlerin alınması gerekli görülmüştür:

1-Bina veya tesis sorumlusu olmayan kurumlar için, bina sorumlusu belirlenecektir. Kamu kurumlarına ait her bina ve tesis için görevlendirilmiş bina sorumluları, kurumlarının temizliğinden birebir sorumlu olacaklardır.

2-Kurum içinde yardımcı hizmetler sınıfında bulunan personel ile temizlik yapmakla görevli işçiler, öncelikle temizlik işlerinde görevlendirilecek; temizlikten artan zamanlarında diğer işlerinde görevlendirilecektir.

3-Kurumun her biriminin temizliğini yapmakla görevli personel belirlenerek, temizlemekle yükümlü oldukları yerler kendilerine yazılı olarak tebliğ edilecektir.

4-Kurumun, her bir bürosu, servisi, bölümü ve eğer varsa dış mekanı için ayrı ayrı EK-1 ve EK-2 formu aylık olarak düzenlenecek ve temizlik yapılan odadaki dosyasında muhafaza edilecektir. Tuvalet ve lavabolar için EK-3 form günlük olarak düzenlenerek, gün içinde kapı arkasında veya uygun bir yerde asılı olarak bulundurulacak ve mesai saati bitiminde dosyasına kaldırılarak muhafaza edilecektir.

5-Tüm kamu çalışanlarının, çalıştıkları veya kullandıkları mekanları temiz tutma ve temiz bırakma yükümlülüğü vardır.

6-Çalışma büroları, servisleri ile yönetici odaları ve diğer hizmet verilen mekanları ile varsa dış mekan ve bahçenin günlük olarak temizliği yapılacaktır. Kapalı mekanların temizliğinde zemin, süpürgelikler, kapı arkaları ve görünür tüm alanlar temizlenecektir. Eşyaların görünür kısımlarının tozu günlük olarak alınacaktır. Temizlikten sonra, temizlik yapan kişi, o büro ve kısım için düzenlenmiş olan EK-1 çizelgedeki o günle ilgili bölümü imzalayacaktır. Bina sorumlusu da her temizlikten sonra yapılan temizliği kontrol ederek, EK-1 çizelgedeki kontrol bölümünü günlük olarak imzalayacaklardır.

7-Altıncı maddede sayılan mekanlardan kapalı olanların ayrıca her hafta başında genel temizliği yapılacaktır. Bu temizlik sırasında tüm eşyaların altları ve dolapların arka kısımları dahil ayrıntılı olarak temizlik yapılması esastır. Bu temizlik kaydı, altıncı maddede sayılan görevliler tarafından EK-2 forma imza atılmak suretiyle işlenecektir.

8-Tuvalet ve lavabolar, her iki saatte bir kontrolleri yapılarak temizlenmesi ve sabun, tuvalet kağıdı gibi temizlik malzemesi eksikliklerinin giderilmesi sağlanacaktır. Hastanelerde genel kullanıma açılmış olan tuvalet ve lavabolarda olduğu gibi çok yoğun kullanılan yerlerde bu temizlik saatte bir yapılacaktır. Okullarda ise tuvalet ve lavabolardaki temizlik, her teneffüsten sonra yapılarak, tuvalet kokusunun koridorlara ulaşmasının önüne geçilecektir. Yapılan her temizlikten sonra, asılı olan EK-3 form altıncı maddedeki görevliler tarafından imzalayacaktır.

9-Kurum ve kuruluşların amirleri, bina sorumlularının görevlerini düzgün bir şekilde yerine getirmelerini, temizliğin ve formların imzalanmasının düzenli ve saatinde yapılmasını sağlamakla ve bu amaçla düzenli olarak denetim yapmakla yükümlüdürler.

10-Bu emir, ilgili tüm kamu kurum ve kuruluşlarındaki personellere tebliğ edilerek, tesellüm belgeleri en geç on beş gün içinde Valiliğimize ulaştırılacaktır.

11-Uygulamanın başlatılması kamu kurum ve kuruluşlarının amir ve müdürleri tarafından sağlanarak, uygulamanın başlatıldığına dair tutanaklar en geç otuz gün içinde Valiliğimize ulaştırılacaktır.

Konu üzerinde hassasiyetle durulmasını, temizlik ve düzen konusunda da vatandaş memnuniyetinin tam olarak sağlanması için azami özen gösterilecektir. Yapılacak olan habersiz denetimlerde bu emre uymayanlar hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 125.Maddesi C fıkrası a bendi, özel disiplin mevzuatı olan kurumlarda bu eyleme denk gelen maddeler uyarınca disiplin işlemi yapılacağını önemle rica ederim.”