“Karayolları göreve”

37

* Kastamonu eski Milletvekili Mehmet Yıldırım, eski bir Karayolları mühendisi ve TBMM Ulaştırma Komisyonu üyesi olarak, Kastamonu-Taşköprü arasındaki yolun güvensizliğinden yakındı.
* Karayolları Bölge Müdürlüğü’nü bu yol konusunda göreve davet ettiğini söyleyen Mehmet Yıldırım, “Yolun yapımı için kaç sene bekleyeceğiz. Bekleyene kadar ölenlerin hesabını kim verecek. Kazalardaki maddi zararların hesabını kim verecek” dedi.
* Kastamonu’nun en işlek yolunun burası olduğunu ve nüfus yoğunluğu en fazla olan köylerin de bu güzergah üzerinde yer aldığını söyleyen Mehmet Yıldırım, “. Herkes bireysel olarak önüne geldiği noktadan yola geçiş bağlamış. Bu yüzden Karayolları’nı göreve çağırıyoruz. Bu tür yollarda belirli aralıklarla sığınma, kavşak düzenlemesi ve rotary kavşaklar yapılır. Ancak bunları hiç biri yok” diye konuştu.

Kastamonu Taşköprü karayolunun yetersizliği ve meydana gelen ölümcül kazalar eski Milletvekili Mehmet Yıldırım’ı isyan ettirdi.
Eski bir Karayolları mühendisi ve TBMM Ulaştırma Komisyonu üyesi olarak bu konuda daha fazla sessiz kalınamayacağını belirten Mehmet Yıldırım, Karayolları Bölge Müdürlüğü’nü göreve davet ettiğini söyledi.
Taşköprü yolundaki yerleşim merkezlerinin sıklığı nedeniyle her önüne gelen noktadar karşıya geçişlerin verildiğini söyleyen Mehmet Yıldırım, “Bu geçişlerin hiç bir standartı yok. Ölümcül kazalara sebep oluyor. Gerek traktörler, gerekse de kamyonlar bu yolda sık sık kazalara neden oluyor. Son olarak da benzinlikten karşıya geçmekte olan bir çekiciye tarım işçilerini taşıyan minibüs çarptı ve bir vatandaşımız hayatını kaybetti. Yolun yapımı için kaç sene bekleyeceğiz. Bekleyene kadar ölenlerin hesabını kim verecek. Kazalardaki maddi zararların hesabını kim verecek. Ölen ölüyor, kalan sağlar bizimdir mantığıyla nereye kadar bekleyeceğiz” dedi.
Kastamonu’dan Taşköprü’ye kadar hatta Hanönü’ne kadar trafik güvenliğinin olmadığını söyleyen Mehmet Yıldırım, “Bu yol Kastamonu’nun en işlek yolu. Trafik yoğunluğu her zaman artıyor. Ayrıca Kastamonu’nun nüfus yoğunluğu olarak en kalabalık köyleri de bu bölgede bulunuyor. Tarım alanlarımızın büyük bir bölümü de bu yol güzergahı üzerinde. Ancak Kastamonu’nun en kötü yolu ve en tehlikeli yolu da burası. Herkes bireysel olarak önüne geldiği noktadan yola geçiş bağlamış. Bu yüzden Karayolları’nı göreve çağırıyoruz. Bu tür yollarda belirli aralıklarla sığınma, kavşak düzenlemesi ve rotary kavşaklar yapılır. Ancak bunları hiç biri yok” diye konuştu.
Taşköprü yolunda kamulaştırma problemi olmadığını da aktaran Mehmet Yıldırım, “60 metre genişliğinde kamulaştırma var. 24 metre genişliğinde yol var. İşaretli, ölümcül kazalara neden olmayan bir yol düzenlemesinin yapılması lazım. Karayolları yetkilileri zaman zaman, ‘Bu yol kendiliğinden bölünmüş yol olarak oluştu, projesi henüz daha kesinleşmediği için, yeni bir proje yapılmadığından, sıcak karışım asfalt yapılmadığından bu kavşak düzenlemelerini yapamıyoruz’ diye açıklamalarda bulunuyor. Peki ne zamana kadar yapmayacaklar? Ne zamana kadar burda insanlar ölecek, kazalar olacak? Bunların bir sorumlusu yok mu? Karayolları’na bu kazalardan dolayı binlerce liralık tazminat davaları açılabilir. Bu kazalara sebep olan geçişlerdeki trafik güvenliğini sağlamadıkları için tazminat davaları açılabilir. Karayolları’nı göreve çağırıyorum. Her önüne gelen noktadan geçişlerin verilmesi değil, rotary kavşaklarla, sığınmayı sağlayacak kavşaklarla ve yan yollarla bu sorun çözülmeli. Sadece traktör geçişlerini sağlayacak yan yolların olması gerekiyor. Bu yönde bir proje geliştirilmeli” şeklinde konuştu.

PAYLAŞ

Kastamonu Gazetesi yazı işleri müdürü kontrolünde, haber servisi tarafından haber girişi yapılmaktadır.