Karayolları yeni güzergah mesaisinde

Kırık Barajı tamamlandığında bir kısmı sular altında kalacağı için güzergah değişikliğine hazırlanılan Kastamonu-Ankara yolunu Kadıdağı çıkışından başlayıp Diphan kesimine bağlayacak varyant yolun şantiyesinde incelemelerde bulunan Vali Avni Çakır, Karayolları 15. Bölge Müdürü Yüksel Oğuzhan’dan Kastamonu’daki yatırımları hakkında brifing aldı.

Valilik’ten konuyla ilgili yapılan  bilgilendirmeye göre, Bölge Müdürü Oğuzhan, toplam proje uzunluğu 20,7 kilometre bölünmüş BSK’lı olan Kırık Baraj Varyantı Yolunun güzergahında, 5 bin 330 metre çift tüp tünel (Kırık Tüneli),  279metre aç-kapa, 2×686 metre viyadük, 2x175metreköprü, 6 adet farklı seviyeli kavşak, 2 adet hemzemin kavşak bulunduğunu belirtti11+500 ile 25+300 kilometreleri arasındaki kesiminde toprak işleri ve sanat yapılarıyla ilgili çalışmaların sürdüğünü söyledi.

Kırık Tüneli’nde ise toplamda; sağ tüp 557,sol tüp 764metreolmak üzere  1321metrelik bölümün kazı-destek seviyesinde tamamlandığı, çalışmaların çift vardiya şeklinde kesintisiz olarak sürdürülmekte olduğu da Vali Avni Çakır’a aktarılan bilgiler arasında yer aldı.

Ayrıca 31+100 ila 32+000 kilometreler arasındaki tek yol olan heyelanlı kesimde fore-kazık çalışmalarının da sürmekte olduğu, bu kesimin yıl sonuna kadar BSK’lı olarak  tamamlanmasının hedeflendiği de Oğuzhan tarafından Vali Çakır’a aktarıldı.

Bölge Müdürü Yüksel Oğuzhan tarafından verilen brifingde ayrıca, ilimizde 2002 yılı öncesinde 46,60 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunun, 2003 – 2020 yılları arasında yapılan 272,40 kilometrebölünmüş yol ile 319 kilometreye ulaştığı belirtildi.

2002 yılı öncesi yol yatırımlarına harcanan tutar 246 milyon TL iken2003-2020 yılları arasındabu rakamın 5 milyar 600 milyon TL olarak gerçekleştiğinin ifade edildiği brifingde, devam eden 11 adet işin kalan proje tutarının 3 milyar 982 milyon TL olduğu ve 2020 yılında bu projelerde çalışmalarınyoğun bir şekilde sürdüğü de kaydedildi.