KASİAD’ın gündeminde ulaşım ilk madde

Tosya-Kastamonu karayolu acilen ele alınmalıdır. İnebolu Limanı artık hak ettiği konuma taşınmalıdır. THY, Kastamonu seferlerini günlük ikiye çıkarmalıdır.  

KASİAD Kastamonu Şubesi olarak gündeme aldıkları konuların sonuna kadar takipçisi olacaklarının altını çizen Şube Başkanı Ahmet Katar, talepleri tüm platformlarda en gür sesle dile getireceklerinin altını çizdi. Katar: “Biz farkı bir sivil toplum kuruluşu olacağız. Kastamonu’nun sorunları üzerinde ısrarla taleplerimizi ve çözüm önerilerimizi dile getirecek, takipçisi olacağız” diye konuştu.

KASTAMONU Sanayici ve İşadamları Derneği (KASİAD) Kastamonu Şubesi, Eylül ayı olağan yönetim kurulu toplantısını ‘ulaşım’ başlığı altında gerçekleştirdi.

Yönetim Kurulu toplantılarını sadece yönetim kurulu üyeleri yerine tüm üyelerle yapma kararı alan KASİAD Kastamonu Şubesi, ilk yönetim kurulu toplantısında Kastamonu’nun ulaşım sorunlarını ele aldı. Özellikle üç konu başlığına dikkat çeken KASİAD, Kastamonu-Tosya yolunun acilen ele alınmasını, İnebolu Limanı’nın artık hak ettiği konuma taşınmasını ve Türk Hava Yolları’nın İstanbul-Kastamonu seferlerini günlük ikiye çıkartması konularını Kastamonu gündemine taşıdı.

KATAR: GÜNDEMDEN DÜŞÜRMEYECEĞİZ

KASİAD Kastamonu Şubesi olarak gündeme aldıkları konuların sonuna kadar takipçisi olacaklarının altını çizen Şube Başkanı Ahmet Katar, talepleri tüm platformlarda en gür sesle dile getireceklerinin altını çizdi. Katar: “Biz farkı bir sivil toplum kuruluşu olacağız. Kastamonu’nun sorunları üzerinde ısrarla taleplerimizi ve çözüm önerilerimizi dile getirecek, takipçisi olacağız” diye konuştu.

KASİAD Kastamonu Şubesi Eylül ayı toplantısında konuşan Başkan Ahmet Katar, ulaşım başlığı altında şu ifadeleri kullandı:1. Olağan genel kurulumuzda Kastamonu’muzun ulaşım meselesi ile ilgili görüşlerimizin bir kısmını dile getirmiştik. Bugün sizlerle Kastamonu’nun ulaşımla ilgili sorunlarından bazıları hakkındaki görüşlerimizi ve çözüm önerilerini sizlerle paylaşmak istiyorum.”

“TOSYA YOLU ACİLEN ELE ALINMALI”

“Tosya 40 bini aşan toplam nüfusunun yanı sıra 30 bin civarındaki merkez nüfusuyla Kastamonu’nun en büyük ilçesi konumundadır. İstanbul-Samsun (D-100) karayolunun ilçeden geçiyor olması Tosya’nın önemini ayrıca artırmaktadır. 2014 yılında faaliyete geçen Tosya Organize Sanayi Bölgesi ağaç ve orman sanayisi üzerine üretim yapan birçok firmaya ev sahipliği yapmaktadır. Tosya’nın marka ve cazibe merkezi olmasında iki önemli ürünü vardır. Bunlardan birisi Tosya pirinci iken diğeri Tosya kapısıdır. Türkiye’nin iç oda kapısı ihtiyacının %30’u Tosya ilçemizden karşılanırken, ilçede üretilen kapılar 15 ülkeye ihraç edilmektedir. İlçede günlük yaklaşık 12 bin iç kapı üretimi yapılmaktadır. İlçede fabrika ve atölye düzeyinde 750 civarında işletme bu sektörde faaliyet göstermektedir. Tosya OSB, Kastamonu merkez OSB’den sonra, ilimizde bulunan ikinci Organize Sanayi Bölgesidir. Tosya OSB’de bulunan fabrikaların %90’ı ahşap sanayi üzerine faaliyet göstermektedir. Rakamlar böyleyken Tosya ile Kastamonu fiziki uzaklığın yanında maalesef ticari olarak da birbirinden uzak kalmıştır. İl merkezi ile ilçe merkezi arasında 70 km mesafe olmasına rağmen karayolu bağlantısı sıkıntılı olduğu için Tosyalı işletmeler gerek ara mamul gerekse işletme malzemeleri tedariki için başta Ankara olmak üzere Çorum ve Çankırı gibi diğer il merkezlerine gitmektedir. Tosyalı hemşerilerimiz de sosyal aktiviteler, hafta sonu planları ve alışveriş için diğer komşu il merkezlerini tercih etmektedir. Bu, Kastamonu için çok vahim bir durumdur. Tosya, Kastamonu’dur. Kastamonu’nun bir ilçesidir. Tosya’nın Kastamonu’dan kopuk bir yaşam sürmesi bizim açımızdan üzerinde düşünülmesi gereken bir konudur. Tosya ile öncelikle fiziki yakınlığın sağlanması, ardından ticari olarak Kastamonu ile ortak paydada buluşması sağlanmalıdır. Aksi takdirde Tosya kendi içinde büyümeye devam edecektir. Özellikle giderek artan talebe sayısı ve büyüyen bir pazara sahip olan Tosya kapısıyla ilgili yeni projeler geliştirerek Tosya kapısını Kastamonu ve Türkiye için bir fırsata dönüştürmemiz gerekmektedir. Artan pazar ve ihracat hacmi göz önüne alındığında Tosya yolunun ihtiyaca cevap verecek şekilde yapılarak İnebolu limanı ve havalimanıyla bağlantısının güçlendirilmesi gerekmektedir.”

“İNEBOLU LİMANI, ESKİ

GÜNLERİNE KAVUŞMALIDIR”

“Kastamonu’nun lojistik konumunu stratejik bir hale getiren İnebolu limanı, Kurtuluş Savaşı’nda sahip olduğu lojistik kimlikle, milli mücadele döneminin önemli yapı taşlarından birisi olmuştur. Planlanan karayolu çalışmalarıyla Kastamonu merkez ile İnebolu arası 95 km’den 72 km’ye düşürülecektir. İnebolu limanı Kastamonu’nun sanayisine lojistik anlamda destek sağlayacak bir yapının yanı sıra Türkiye’nin yurtdışı ticareti için de önemlidir. İthal girdilerin İnebolu limanından ülkemize girişi sağlanacak, İnebolu-Ankara yolu bağlantısıyla iç bölgelere ulaştırılacaktır. Aynı şekilde yerli ürünlerin de bu şekilde yurtdışı pazarlara sevki de mümkün hale gelecektir. Yıllardır çözülemeyen bir sorun olarak karşımızda duran liman ve İnebolu-Ankara yolu Kastamonu’nun ticari ve sosyal olarak atak yapması için çok önemlidir. Yol medeniyettir. Ticari ve sosyal hayatının gelişmesi için ulaşım olanaklarının iyileştirilmesi şarttır. İnebolu limanının kapasitesi artırılarak kısa zamanda hak ettiği konuma taşınmalıdır. İnebolu limanı ve devamında yapımı devam eden Ankara yolu bağlantısı adeta Anadolu’ya açılan kapı konumundadır. Bu konumu değerlendirerek bölgede ticari hareketlilik en kısa sürede sağlanmalıdır. Bağlantı yollarının eksikliği sebebiyle yıllarca atıl kapasitede kullanılan İnebolu limanı milli mücadele dönemindeki eski günlerine kavuşmalıdır.”

“THY, SEFER SAYISI

GÜNDE 2’YE ÇIKARTMALIDIR”

“Üzerinde sürekli durduğumuz ve 1. Olağan genel kurulumuzda da gündeme taşımış olduğumuz bir başka husus Kastamonu Havalimanı’ndan İstanbul Atatürk Havalimanı’na olan seferlerin sabah ve akşam olmak üzere günlük 2’ye çıkarılmasıdır. Kastamonu’nun önce Türkiye’ye sonra dünyaya açılması için bu talebimizin gerçekleşmesi bir zorunluluktur. Üniversite camiamız giderek büyürken, işadamı ve sanayicilerimiz yabancı ülkelerde kendilerine yeni pazarlar ararken, tarihi ve kültürel dokumuz yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekerken Atatürk havalimanına olan uçuşların şimdiki seviyesinde kalması kabul edilebilir bir durum değildir. Uçuş verileri göstermektedir ki Kastamonu Havalimanı’nın yolcu kapasitesi açısında bir sorunu yoktur. Kastamonu merkez dışında çevre il ve ilçeler de Kastamonu Havalimanı’nı kullanmaktadır. Bu potansiyeli keşfetmek, Kastamonu’nun coğrafi konumunu dezavantaj olmaktan çıkarmak ancak devam eden ulaşım projelerinin sonlandırılması ve Kastamonu Havalimanı’ndan İstanbul’a olan seferlerin artırılmasıyla mümkündür. Bu sayede aktarmalı uçuşlarla Kastamonu’dan uçağa binen birisi Türkiye’nin ve Dünya’nın her yerine bekleme süreleri kısa aktarmalı uçuşlarla seyahat edebilecektir. 1. Olağan Genel Kurulumuzda bu konu ile ilgili bir taahhüdümüz olmuştu. Bugün bir kez daha bu taahhüdü yineliyoruz. THY, uçak seferlerini artırdığında yolcu kapasitesinin yetersizliğinden dolayı zarar ederse biz KASİAD olarak bu zararı karşılamaya varız. KASİAD olarak bu konuyu gündemden düşürmeyecek, fırsat bulduğumuz tüm platformlarda bu talebimizi en gür sesle yineleyeceğiz.”

ZİYARETLER BAŞLIYOR

KASİAD Kastamonu Şube Başkanı Ahmet Katar, bu haftadan itibaren ziyaretlere başlayacaklarını ifade etti. Katar: “Sayın Valimiz Yaşar Karadeniz başta olmak üzere, birçok kurum, sivil toplum kuruluşlarımız ve basın kuruluşlarımızı ziyaret edeceğiz” dedi.