Kastamonu için söz söyleme zamanı

 

İlimiz ekonomisi daraldıkça daralıyor, esnaf sıkıntıda, köylü krizde, kamu çalışanlarının ve emeklilerin maaşlarıyla bu devran dönmez, meslek odaları başta olmak üzere Kastamonu’nun geleceği için her kesimin fikir beyan etmesi gereken bir dönemdeyiz…

Ortak akla ve işbirliğine ihtiyaç var.

 

Ekonominin hali yaz mahmurluğunda, bayram telaşında, tatil havasında tam hatlarıyla vatandaşa nüksetmedi, önümüz sonbahar, ardı kış…

Mevcut ekonomi girdileriyle ilimizi pek parlak günler beklemiyor.

 

Sanayi namına Kastamonu OSB tatsız, boş parseller var, dolu olanların ekonomiye ve istihdama ne ölçüde katkı verdikleri tartışılır…

Birkaç işletmeyi çıkar, Kastamonu’da sanayiden söz etmek zaten akıl işi değil.

 

Esnaf kara kara düşünüyor…

Her geçen gün daha batağa gidiyor.

 

Köylünün malı para etmiyor…

Köylü şehre göçüyor.

 

İşçiye verilen zam ortada…

Memura verilecek zam ortada.

 

Emekli cennetiyiz…

Emeklinin maaşı ortada.

 

Kastamonu bu ekonomik sıkleti kaldırmaz…

Göç kapıda.

 

Siyaset, meslek odaları, sivil toplum kuruluşları ilimizin halinden bihaberler mi yoksa ekonominin iyi olduğunu mu düşünüyorlar?..

Bu neyin sessizliği?

 

Eriyor Kastamonu…

Dur diyelim.

  • ••

Özel bireylerin sorunları

 

Özel bireylerin ailelerine sordum, onlar cevapladı, özel eğitim alan çocuklarının eğitime dair ne sorunları olduğunu…

Verdikleri cevapları soru olarak yetkililere iletiyorum.

 

Soru 1…

Özel eğitim uygulama okullarındaki öğretmen kadrosunun yüzde 60-70’i “ücretli öğretmen”statüsünde ve özel eğitimle ilgisi olmayan branşlardan mezun öğretmenlerden mi karşılanıyor? Bu statüdeki öğretmenler atanarak görev yapan öğretmenlerin 4’te 1 oranında mı maaş alıyorlar, sigorta primleri eksik mi yatıyor ve yaz tatilinde herhangi bir ücret almıyorlar mı?Bu durumeğitim konusunda motivasyonlarının düşük olmasına mı neden oluyor?

 

Soru 2…

Özel eğitimin devamlılığı ilkesi uyarınca eğitimin yaz tatili boyunca da devam etmesi gerekmez mi?Eğitime verilen uzun aralar çocuğun her eğitim yılı başında alışma sorunu yaşamasına neden olmaz mı?

 

Soru 3…

Özellikle orta-ağır düzeyde otizmli çocuklar 3’üncü kademeden sonra uygulanan Halk Eğitim Merkezi’nin açmış olduğu kurslara niçin uyum sağlayamıyorlar, bu kurslarda yapılan faaliyetlerorta ağır gruba hitap etmiyor mu?

 

Soru 4…

Ailelerin sağlık sorunları yaşadığı dönemlerde günlük ya da yatılı olarak belli bir süreliğine çocuklarının bakımının sağlayacak kurum şehrimizde niçin yok?

 

Soru 5…

Rehabilitasyon merkezleri eğitsel açıdan denetleniyor mu?

 

Soru 6…

Kaynaştırma uygulamasının etkinliği denetleniyor mu? Çoğu kaynaştırma öğrencisi görmezden geliniyor mu? Ötekileştirilerek sınıftan dışlanıyor mu?

 

Soru 7…

Özel gereksinimli ailelere problemlerini çözebilmelerine yardımcı olacak psiko-sosyal açıdan destek verebilecek bir kurum var mı?

 

Soru 8…

Özel gereksinimli çocuklar sportif ve sanatsal alanda yeteri oranda destekleniyorlar mı?

 

Sorması benden…

Cevabı yetkililerden.