Kastamonu ve tanıtım

Bugün gazeteci, şehirde ojeli parmakları değil, köyde nasırlanmış elleri yazacak.

Turizm yazmaya devam edeyim dedim bugün. Biraz kültür turizminden, manevi turizmden, gastronomi turizminden bahsedelim. Tanıtım çabalarımızdan bahsedelim biraz. Uzun zamadır yazmadık, ne kadar yol katettiğimize bakalım.

Bu aralar alınan en güzel haber, turizm açısından, TV 360’ın lezzet turizmimize sunduğu katkı oldu. Büyük bir izleyici kitlesi olan Lokman Dağ geldi, şehrimizin büyük pazarlarından olan Salı Pazarı’nda program çekti.

Evveli var elbette. İlk olarak Cumhuriyet Meydanı’nda sosyal medyadaki takipçilerini çektiği kısa bir videoyla selamladı. Sonrasında da aldı eline gazeteyi, Kastamonu’ya gelip yaptığı haberi yine Kastamonu’nun gazetesiyle okudu takipçilerine.

Meraklı bakışlar eşliğinde ‘Ekşili Pilav’, ‘Tirit’, ‘Banduma’ ve ‘Siyez Ekmeği’ gibi lezzetlerimiz tanıtıldı. Oldukça geniş olan lezzet skalamızın bir kısmı izleyiciyle buluştu anlayacağınız.

***

Önceleri, büyük gazetelerin verdiği eklerde sıkça kendine yer bulurdu Kastamonu. “Mutlaka görün”, “Kesinlikle tadın”, “Muhakkak gidin” gibi cümleler yer alırdı.

Ben mi denk gelemiyorum yoksa daha az mı yer bulmaya başladı Kastamonu büyük basında, bilmem. Bildiğim bir şey var ki, eksik kaldığımız tanıtım olayını, el birliğiyle tamamlamaya çalışıyoruz.

Birilerinden bir şeyler bekleyerek değil üstelik, yalnızca şehir olarak kendi yağımızda kavrularak yapıyoruz bunu.

Örneğin Türkiye’nin birçok yerinde biliniyor siyezinKastamonu ürünü olduğu. Çoğu kişi duymuştur kanyonlarımızı, şelalelerimizi. Kanyona girip kaybolan, çıktıktan sonra da kanyona farklı girişler arayan bir doktorumuz var ilgiyle izlenen misal.

Kastamonu; yol alıyor almasına, biraz daha gayretle elbet…

 

Gözde MINIK