Kastamonu’ya 2053’e kadar demiryolu yok

MUSTAFA AFACAN

“Türkiye Lojistik Master Planı” 2053 yılına kadar ülkemizde yapılacak lojistik altyapısını tüm hatlarıyla ortaya koyuyor, süre içinde hangi illerin nereden nereye geleceği ve ülkemizin tüm ekonomi projeksiyonu planda hazır ve nazır…

Kastamonu için hiç iyi haber yok planda.

(Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu önceki akşam televizyon ekranlarında ballandıra ballandıra anlatınca söz konusu planı…
Bir kez daha incelemek farz oldu.

Bilgiyi tazeleyelim…
2053’e kadar devletin “lojistik” planlamasında Kastamonu yok.)

2019 yılı Aralık ayında tanıtılmıştı plan…

“Uluslararası” lojistikte ülkemizin oynayacağı rolü tüm hatları ile ortaya koyan plan, “Rusya-Ukrayna’nın Afrika’ya, Çin ve diğer Orta Asya ülkelerinin de Avrupa’ya yük geçişi için en uygun alternatifi oluşturacak doğu-batı ve kuzey-güney hatları ile lojistik merkezleri oluşturmayı” hedefliyor.

Haliyle “OSB’ler, özel endüstri bölgeleri, limanlar ve serbest bölgelerinin liman, karayolu ve demiryolu bağlantıları”, yıllara sari tüm ayrıntıları ile plana yerleştirilmiş durumda…
İşte bu projeksiyonda “Kastamonu” yok.

“Türkiye Lojistik Master Planı” hedeflerine ulaşılabilmesi için ulaşım altyapısına uzun vadede 110 milyar dolar yatırım yapılacak…
Kastamonu’ya “tek kuruş” yok.

Evvel zaman bir ulaştırma bakanı “Kastamonu’ya 2023 yılına kadar demiryolu yok” demişti…
Süre en az “30 yıl” daha uzadı.

2053’e kadar ne “demiryolu” ne “lojistik merkez” Kastamonu’ya…
Sonrası Allah Kerim.

(Türkiye Lojistik Master Planı’na göre “2018” yılında “1 milyar dolar” ve üzeri ihracat yapan iller “Tekirdağ, İstanbul, İzmit, Adapazarı, Bursa, Eskişehir, Ankara, Konya, Antalya, Mersin, Adana, Antakya, Gaziantep, Kayseri, İzmir, Manisa, Denizli”…

Yukarıdaki illerin “lojistik” merkezileri “İstanbul, İzmit, Balıkesir, Eskişehir, Uşak, Kahramanmaraş, Samsun, Erzurum”.

“2027” yılında “1 milyar dolar” ve üzeri ihracat yapması öngörülen iller “Tekirdağ, İstanbul, İzmit, Adapazarı, Bursa, Balıkesir, İzmir, Manisa, Aydın, Muğla, Denizli, Afyonkarahisar, Eskişehir, Ankara, Konya, Antalya, Mersin, Hatay, Adana, Gaziantep, Kahramanmaraş, Kayseri, Çorum, Samsun, Trabzon, Mardin, Şırnak”…

Yukarıdaki illerin “lojistik” merkezleri olarak planlanan iller “Tekirdağ, İstanbul, Bursa, Bilecik, Manisa, İzmir, Uşak, Denizli, Konya, Burdur, Aksaray, Mersin, Kayseri, Sivas, Adana, Gaziantep, Erzurum, Kars, Bitlis, Mardin, Şırnak”.

“2027” itibarı ile…
Hem ihracatta hem de lojistik merkezde Şırnak’tan geride kalacak olan bir Kastamonu.

“Gelişen Kastamonu”…
Hakikaten “doğru”.)

Not: “Türkiye Lojistik Master Planı” üzerine kafa yormak ilimiz için farz…
Devlet planlamasındaki yerimiz şu an itibarıyla pek gelecek vaat etmiyor.

Ekonomi namına “umut” an itibarı ile yok…
Kaderi tersine çevirmek için ne yapabiliriz?

Kastamonu’nun “2053” hedefi ne?…
İlimizi nerede görmek istiyoruz?

 

MUSTAFA AFACAN