KİRAZIN BİLİNMESİ GEREKEN FAYDALARI

Dyt. Laden HEKİMOĞLU

Yaz aylarının vazgeçilmez meyvelerinden biri olan kiraz, aynı zamanda sağlık deposudur. İçeriğinde birçok vitamin ve minerali barındırır.

  • 100 gram (15 adet) kiraz 63 kaloridir.
  • 15 adet kiraz; 15 mg C vitamini ve 210 mg potasyum içermektedir. Bu da günlük C vitamini ihtiyacının %20’sini, günlük potasyum ihtiyacının ise %10’unu karşılar.

Kirazın Vücudumuza Sağladığı Faydalara Bakacak Olursak;

  • Antioksidan içeriği en yüksek olan meyvelerden biridir. Böylece vücudumuza zarar veren serbest radikallerle savaşır ve bağışıklığı güçlendirir, iltihapları tedavi eder.
  • Yüksek antioksidan içeriği ile cildin yaşlanmasını geciktirir, leke ve kırışıklıkları önler.
  • Zengin posa içeriği ile sindirim sistemini düzenler. Kolon kanseri riskini azaltır.
  • İçerdiği melatonin sayesinde uyku kalitesini artırır.
  • Beyin hücrelerinin fonksiyonunu güçlendirir.
  • Potasyum ve polifenol antioksidan içerikleri sayesinde damar yapısını koruyarak kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.
  • Potasyum içeriği sayesinde kolesterolü düşürür.
  • Kas ağrıları,krampları ve kas hasarlarını azaltır. Bu nedenle egzersiz sonrası tüketilmesi fayda sağlayacaktır.
  • Vücuttaki fazla suyun ve ödemin atılmasını kolaylaştırır.
  • İdrar söktürücüdür. Böylece idrar yolu enfeksiyonlarını temizler.
  • Vücutta biriken ürik asit ve ürik asidin oluşturduğu tuzların atılımını kolaylaştırır. Bu şekilde böbrek taşına, gut ve romatizmal hastalıklara iyi gelir.
  • Glisemik indeksi düşük olduğu için diyabetik hastalarda tercih edilebilir.

Ara öğünlerinize 12-15 adet kiraz ekleyerek yanında 1 bardak süt, 1 bardak ayran ya da 1 kase yoğurt tüketmek hem sağlığınızı destekleyecek hem de sizi tok tutacaktır.

Dikkat edilecek hususlar ise; kirazın da her besin gibi yeterli miktarda tüketilmesidir. Fazla tüketildiğinde şişkinlik, ağrı, bulantı gibi belirtiler gözlenebilir. Sağlıklı günler dilerim.

Dyt. LADEN HEKİMOĞLU