Kırık’ta yükün ağırı Karayolları’nda

Kırık Baraj gölünün altında kalacak olması nedeniyle değiştirilecek olan Ankara yolu güzergahında Karayolları’nı zamana karşı yarışacağı zorlu ve barajdan çok daha maliyetli bir proje bekliyor.

Bölge Müdürü Özendi, ihalesinin hazırlık aşamasında olduğu 20 kilometrelik yeni güzergahta 6.2 kilometre uzunluğunda çift tüplü bir, 430 metre uzunluğunda üç, 260 metre uzunluğunda bir olmak üzere dört tünel, yarım kilometrelik çift viyadük ve beş farklı seviyeli 2 hemzemin kavşağın yer alacağını söyledi.

Özendi, Taşköprü-Hanönü duble yolunun BSK kaplanması için yatırım programına alınması hususunda destek beklediklerini de vurguladı.
İl Koordinasyon Kurulu toplantısında yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Karayolları 15.Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi, Kastamonu-Ankara yolu, Karadeniz sahil yolu ve İnebolu-Kastamonu yolundaki son durumlarını aktarırken, Kastamonu’nun ilk duble yolu olan Kastamonu Taşköprü yolunun BSK olarak yapılması için programa alınması noktasında destek beklediklerini söyledi.
Kastamonu Ankara karayolu üzerinde Kırık Barajı’nın yapılmaya başlamasıyla birlikte bu güzergahtaki yolun yeniden projelendirildiğini söyleyen Bölge Müdürü Hüsamettin Özendi, “Kırık Barajı Relokasyon Yolu’nun uzunluğu 19,85 kilometreden oluşmaktadır. Projede 6 bin 237 metre uzunluğunda 1 adet çift tünel, 430 metre uzunluğunda 3 adet (aç-kapa) tek tünel, 260 metre uzunluğunda 1 adet tek tüp yamaç tüneli olmak üzere toplamda 6 bin 927 metre tünel ve 515 metre uzunluğunda 1 adet çift viyadük ve 5 farklı seviyeli 2 adet hemzemin kavşak bulunmaktadır. Bu yolun ihalesinin hazırlık aşaması ise devam etmektedir” diye konuştu.
Kastamonu-İnebolu yolunun ihalesinin yapıldığını hatırlatan Bölge Müdürü Özendi, Karadeniz sahil yolu hakkında ise şunları söyledi:
“Karadeniz sahil yolunun Bartın-Cide arasında bölünmüş yol çalışmaları devam ediyor. 77 kilometrelik bu güzergahın 51 kilometresi Bartın’da 26 kilometresi ise Kastamonu sınırları içindedir. Toplamda 30 kilometresi tamamlandı. Kalan 47 kilometrenin 8 kilometresinde bölünmüş yol çalışmaları sürüyor. Kurucaşile-Cide arasında uygulama proje çalışmaları devam ederken, Cide-İnebolu-Abana-Çatalzeytin yolu ise yatırım programına teklif edilmiştir.”
Bölge Müdürü Özendi, Kastamonu’nun en önemli yollarından birisinin ise Kastamonu-Taşköprü-Hanönü yolu olduğunu söyledi. Kastamonu’nun ilk duble yolu olan burasının BSK olarak kaplanmasını arzu ettiklerini söyleyen Özendi, bunun için yatırım programına aldırmaları gerektiğini ve bu konuda destek beklediklerini söyledi.