Köy grup yollarına Karayolları standardı

  • Ağlı’dakiYuisufpaşaoğlu yolu üzerindeki çalışmaları denetleyen İl Özel İdaresi Genel Sekreteri T. Zafer Karahasan, konu hakkında bilgi verirken, “Bu seneden itibaren kırsal kesimdeki köy yollarının standardını yükseltiyoruz. Bu anlamda artık BSK, yani bitümlü sıcak karışımla köy yollarını asfaltlıyoruz. Ana grup köy yollarımızın zaman içerisinde tamamını bu standarda getireceğiz, ki bu karayolları standardıdır” ifadesini kullandı..
  • Karahasan, hedeflerinin 2023 yılına kadar 3 bin 600 kilometrelik grup yolunu Karayolları standardında asfaltlamak, diğer köy ve mahalle ara yollarını ise kaliteli stabilize duruma getirmek olduğunu belirtti ve “Bu sene 150 kilometre BSK yapacağız. Geri dönüşümsüz, uzun yıllar artık dönüp bakmayacağımız yollar yapıyoruz. Kastamonu’ya yakışan da budur” dedi.

 

İl Özel İdaresi Genel Sekreteri T.Zafer Karahasan; Ağlı, Fırıncık Akdivan,Oluközü yolu üzerinde BSK (Bitümlü Sıcak Karışım)yapımı tamamlanan Yusufpaşaoğlu yolunda inceleme yaptı.

İncelemelerinin ardından bir açıklama yapan Genel Sekreter Karahasan, çalışmalar hakkında şunları söyledi:

“Bilindiği gibi artık bu seneden itibaren kırsal kesimdeki köy yollarının standardını yükseltiyoruz. Bu anlamda artık BSK, yani bitümlü sıcak karışımla köy yollarını asfaltlıyoruz. Ana grup köy yollarımızın zaman içersinde tamamını bu standarda getireceğiz, ki bu karayollarıstandardıdır.

Kastamonu coğrafyasında busene 150 kilometreBSK yapacağız. Artık yol standardımız yükselmiştir. Geri dönüşümsüz, uzun yıllar artık dönüp bakmayacağımız yollar yapıyoruz. Bu sayede hem Kastamonu coğrafyasında kırsal kesim grup köy yollarında yol standardımız kalitemiz yükselmiş olacak,hem de uzun yıllar dönüp bakmayacağımız yollar yapmış olacağız.Kastamonu’ya da yakışan budur.

Bu seneden itibaren ortaya koyduk, inşallah 2023 hedefine giderken muasır medeniyetlere çıkma yolunda önemli bir adım olan köy yollarını Kastamonu’da problem olmaktan çıkarmış olacağız.

Şimdiye kadar tüm Türkiye’de sathi kaplama yollar yapılıyordu. Sathi kaplamanın kilometre başına ortalama maliyeti 120-130 bin liralardayken 5,5 – 6 metrelik genişlikteki bir köy yolunu, yolundurumuna göre değişmekle birlikte, nakliye mesafelerine de bağlı olarak, 300 – 350 bin lira arasında malediyoruz.

BSK yol sathi kaplamaya göre yaklaşık 3 katı maliyetlidir.Sathi kaplama bizim coğrafyamızda en fazla 3 yıl hatta 3 yıl bile değil 2 yıl giderken, bu yollara birçok bakım gerektirirken, yol standardı ve kalitesi düşük iken bütün bu sıcak karışım BSK yaptığımız yollar en az 10 yıl hiçbir sorun çıkarmaksızın hertürlü taşımacılığa verecektir. Dolayısıyla maliyet analizi yapıldığı zaman en az dört kat daha değerli ve ekonomik olduğunu söyleyebiliriz. Bu hem ülke ekonomisi açısından, hemde güvenli taşıma açısından, hemde Kastamonu gibi kış memleketi ve coğrafyası zor olan bir taraftan orman envalini ve madenin yoğun çekildiği yollar açısından çok önemli diye düşünüyorum.

Bu Kastamonu içinbir açılımdır, ülke içinde ekonomik anlamda önemli bir yatırımdır. Bundan sonraki çalışmalarımızın temelini kırsal kesim yol ağında BSK’lı yollar oluşturacak. Tabii bunu ana grup köy yolları için diyorum. Diğer ara yollar ve mahalle yollarında biliyorsunuz yine yeni bir konsept ortaya koyduk. Seyyar konkasörlerimizle kaliteli stabilize yol yapıyoruz o yollarda kendi anlamında çok daha ekonomik yani kilometresini 20-30 bin liralara, 40 bin liralara malettiğimiz çok daha kalıcı ve bakımı kolay yollar yapıyoruz.

‘Tüm bu Kastamonu coğrafyasında yol sorunu ne zaman bitecek’ diye bir soruyaşöylecevap verebiliriz:Zaten bütün köy yollarını BSKyapmak hem doğru, hemde ekonomik değildir. Kastamonu coğrafyasında biz bir master plan çalışması yaptık. Bilindiği gibi 9 bin 356kilometre ile Kastamonu kırsal kesim yol ağında Türkiye’de üçüncü sıradayız. Yaklaşık 3 bin 600 kilometrelik ana grup köy yolu ağımız var. Bizim amacımız bu 3 bin 600 kilometrelik ana grup köy yolunu BSK yapmak, diğer ara yolları, diğer mahalle yollarını kaliteli stabilize yapacağız. 2023 yılında bu hedefimize ulaşmış olacağız ve Kastamonu’da artık yol standardı Avrupa standardında, muasır medeniyetler seviyesinde olacaktır.

Ve artık biz Kastamonu’da yolu konuşmayacağız, yani o altyapı yatırımlarını yaptık gördüğünüz gibi işte burada harika bir yol yapılmıştır.”