“Nusaybin-Cizre-Silopi-Habur” demiryolunda “sıkıntı yok”

Kastamonu varsın demiryolunu rüyasında görsün, devletimiz yaklaşık 2 milyar TL tutarındaki “Nusaybin-Cizre-Silopi-Habur” demiryolu projesi için kolları sıvadı, ülkemizin güneydoğusunda ilçeler ray ile örülüyor, gerekçe ise “GAP”…

Kastamonu’da imalat yok, nüfus yok, nüfuz yok, BAKAP yok, talep yok, “sıkıntı yok”.

Aklına estikçe gazeteci yazacak da, canı sıkıldıkça muhalefet vekili önerge verecek de Kastamonu’nun aklına demiryolu gelecek iyi mi?…

“Yaz gele, ot bite”.

İktidar itaatkar…

Muhalefet önergeci.

Meslek odaları güneşleye…

Bahtımız yan gele.

(7 viyadük, 8 tünel, 62 alt geçit, 32 üst geçit, 216 menfez, 3 istasyon, 81 dakikada 2 seferden günde 28 sefer, hızlı trene uyarlanabilecek hat…

“Mardin ili, Nusaybin ilçesi ile Şırnak ili, İdil, Cizre ve Silopi ilçeleri arasında planlanan çift hatlı Nusaybin-Cizre-Silopi-Habur Demiryolu’nun Türkiye’de kalan kısmı 133 bin 275 metre uzunluğa sahip olacak. Hatlar arası mesafe 4,5 metre, platform genişliği 14,5 metre olarak hesaplandı. Demiryolu mevcutta bulunan Nusaybin İstasyon çıkışından başlayacak ve sırasıyla yapılmaları planlanan; Cizre İstasyonu ve Silopi İstasyonlarından geçerek Habur sınırından Türkiye sınırlarını terk ederek Irak sınırlarında son bulacak.”)

Kastamonu “il” bazında demiryolu hasreti çekerken…

Güneydoğunun ilçeleri trene kavuşuyor.

İyi de niye?…

“Projede; Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) Eylem Planı kapsamında bölgede ekonomik büyüme, sosyal gelişme ve istihdam artışı sağlayarak bölgede yaşayan vatandaşların refah, huzur ve mutluluğunun artırılması temel olarak amaçlandı.”

Zurnanın “zırt” dediği yer…

Kalkınma bütüncül bir süreç, GAP misali “bölge kalkınma projesi” yoksa demiryolu yok, demiryolu yoksa imalat yok, imalat yoksa nüfus yok, nüfus yoksa nüfuz yok.

(Bütüncül bir kalkınma bakış açısına ihtiyacımız var…

Devletten beklemeden, yerel emekle.)

Kastamonu’nun hali ne olacak?…

“Sıkıntı yok”.

(Önümüzdeki yıl neler olacak demiryollarında?…

YHT hat uzunluğu önümüzdeki yıl içerisinde 1213 kilometreden 2 bin 269 kilometreye çıkartılacak, Ankara-Sivas YHT hattı, Halkalı-Kapıkule demiryolu projesi, Konya-Gaziantep demiryolu hattı, Konya-Karaman demiryolu projesi, Adana-Mersin 3. ve 4. hat yapımı, 1. ve 2. hat rehabilitasyonu, Çukurova Havalimanı bağlantısı, Gaziantep-Habur demiryolu projesi, Gaziantep-Mardin demiryolu projesinin etüt-proje, Torbalı-Alsancak Limanı demiryolu projesi, Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı demiryolunun kesin projesi.

Hayırlı olsun demiryolu hasreti çeken illere…

Kastamonu’da “sıkıntı yok”.)

 

UNESCO yolunda “sıkıntı yok”

Kasaba köyündeki Mahmutbey Camii 2014 yılında “UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi”ne alındı, 6’ncı seneyi devriyesine girildi, asil listeye nakli yolunda ne yapıldığı meçhul…

“Sıkıntı yok”.

Yaptıklarımız yapacaklarımızın garantisi…

Sırada “gastronomi” var.

“Masa” kuruldu bu hedef yolunda…

Memur kafilesi.

(UNESCO Masası önceki gün Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi’ni ziyaret etti, çekilen fotoğrafa gözüm takıldı, 13 erkek ve 1 kadın…

Tam UNESCO’luğuz yani.)

UNESCO yolunda tam gaz…

“Sıkıntı yok”.

MUSTAFA AFACAN