Reklam-Pazarlama-Satış üçgenine ışık tutan kitap

  • Nefise Köylü, okulda edindiği teorik bilgileri iş hayatındaki tecrübelerle birleştirdi ve ortaya “Satış Günlüğü” adını verdiği kitabı çıkardı. Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık etiketiyle yayımlanan Satış Günlüğü adlı kitap, satış ve pazarlama sektöründe çalışanlara aydınlatıcı bir yol çiziyor.

Nefise Köylü, “Satış Günlüğü” adlı ilk kitabında satış ve pazarlama sektöründe çalışanlara aydınlatıcı bir yol çiziyor.

Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık etiketiyle yayımlanan ve özgün yapısıyla satış ve pazarlama sektöründe çalışanlara ışık tutan “Satış Günlüğü” okurlarına faydalı bilgiler sunuyor.

Aslen Devrekanili olan yazar Nefise Köylü, ilk ve orta öğretimini İstanbul’da tamamladı. Trakya Üniversitesi İktisat Fakültesi’nden mezun olduktan sonra ikinci yan dal olarak Anadolu Üniversitesi’nde de öğrenime devam etti ve mezun oldu. 2010 yılından bu yana da aralıksız olarak özel sektörde, satış ve pazarlama bölümünde çalışmaya devam eden Nefise Köylü, son 5 yılda Kastamonu başta olmak üzere, Anadolu’da inşaat sektöründe faaliyet gösteren firmalarda görev alarak reklam, pazarlama ve satış birimlerinde kalıcı işlere imza attı. Köylü, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Reklam ve Pazarlama Bölümü’nde yüksek lisansına da devam ediyor.

“SATIŞ GÜNLÜĞÜ” SEKTÖRE YENİ KATILANLARA YOL GÖSTERİYOR

Nefise Köylü, reklam, pazarlama ve satış üzerine üniversitede bitirme ödevi yazdığını fakat bunun teorideki bilgilere dayalı bir çalışma olarak kaldığını ve 2020 yılında kendisini hazır hissettiğinde, teorideki bilgilerini iş hayatında edindiği tecrübelerle birleştirerek kitap haline getirdiğini söylüyor.

Üniversitedeki hocalarına kitabın taslak halini gönderdiğinde oldukça olumlu eleştiriler aldığından bahseden yazar, hocalarının en çok eğitim esnasında öğrencilerini sıkan reklam – pazarlama ve satış konularının ağır terimlerinin, iş hayatında nerede nasıl kullanılması gerektiğine ilişkin pratik bilgileri akıcı şekilde okuyucuya aktarılmasını beğendiklerini belirtiyor ve bu sebeple üniversite öğrenci işlerinden bir “Teşekkür Plaketi” aldığını sözlerine ekliyor.

Reklam – pazarlama – satış kavramlarının kitaplarda bolca tanımları olsa da, bu kavramların soyut olduklarını ve zamanla meslek edinen kişinin kabiliyetine göre nitelik kazanacağını vurgulayan Nefise Köylü, ilimizde yüzü geleceğe dönük son 10 yıldır fazlası ile gelişim göstermiş ve gelişmeye de devam eden inşaat sektöründen örnek veriyor ve şunları söylüyor:

“Malum ve ne yazık ki ilimizde istihdam problemi var, özellikle nitelikli iş gücü hak ettiği pozisyon ve maaş ile iş bulamıyor. İstihdam sağlayan büyük şirketlerin çoğu şehrimize gelişmekte olan inşaat sektörüne boy gösteren firmalar. İnşaat sektörünün bu kadar gündemde olması birçok alaylı kardeşimize ekmek kapısı oldu. Burada anlatmak istediğim şu ben şanslıydım üniversite okuyabildim ve bu işle uğraşıyorum. Ama her hangi bir lisans derecesi olmamasına rağmen emlak alım satım işini çok çok başarı ile yapan dostlarım var. Daha öncede size bahsettiğim gibi reklam – pazarlama ve satış kavramları bu iş kollarına gönül veren kişinin kendi kabiliyeti ile doğrudan alakalı ve gelişmeye açık kavramlar. Başka bir yayın kuruluşuna verdiğim röportajım da Ülkemizde uygulanan eğitim sisteminin eksik yanlarından bahsetmiştim. Yıllarca bin bir zorluk, geçim sıkıntısı vb. koşullar içinde eğitimimize devam etmeye çalışıyoruz. Ömrümüzün tam anlamıyla yarısını eğitim aldığımız yıllar içerisinde tüketiyoruz. Ne yazık eğitim sistemimizi eleştirdiğim en sorunsal yanı bunca yıl boyunca aldığımız eğitimin tamamı teorik bilgiler üzerine. Sahaya çıkamıyoruz, eğitim aldığımız branş üzerine yeterince pratik bilgi alamıyoruz. Böyle ham şekilde mezun olup sudan çıkmış balık misali iş hayatının engebeli yollarına sürülüyoruz. Tam da bu sebeplerden ötürüdür ki reklam – pazarlama ve satış konularında hiç eğitim almamış sahada yetişmiş dostlarımız bu iş kollarında çok büyük başarılara imza atıyorlar. Bunun sebebi içlerinde var olan kabiliyeti, sahada daha hızlı geliştirebiliyor olmaları. Bana göre, hangi iş kolu olursa olsun gençlerimiz eğitilirken hem sınıflarda teorik, hem de sahada pratik eğitim alma fırsatı bulabilmeli. Mezun olduklarında, zaten aşina oldukları iş ortamına daha ılıman ve daha yeterlilik sahibi giriş yapabilmeliler. Kitabı yazmakta ki amacım, eğitim hayatından satış, pazarlama veya reklam üzerine kariyer hedefleyerek iş hayatına atılan daha yolun başındaki dostlarıma, kolayca uygulayabilecekleri, kariyer yollarında ufakta olsa aydınlatıcı bilgiler edinebilecekleri bir kaynak yaratmak.

Benim kariyerim ilk yıllardan itibaren reklam-pazarlama ve satış konusuna evrildi ve bu konu üzerinde deneyim kazandım. Her geçen gün öğrenmeye devam ediyorum. Hiç bir zaman ‘Bu konu üzerine uzmanlaştım veya edindiğim bilgiler benim için artık yeterli’ demiyorum. 12 yıldır aralıksız çalışıyorum ve bu 12 yıllık tecrübemi 66 sayfa içerisinde akıcı bir şekilde özetledim. Reklam-pazarlama ve satış anlamında bir kariyer hedefleyen ve bu alanlarda yeni yeni adımlamaya çalışan dostlara çok faydalı olacak pratik bir bilgi akışı var kitapta. ‘Kademeli olarak birinci basamaktan başlayıp son basamağa kadar en doğru stratejiyi nasıl kurabiliriz?’ sorusunu okuyucularım için yanıtlıyorum. Satış Günlüğü, aldığımız eğitimin bizim için yeterli olmadığı o noktada, siz değerli okuyucularıma pratik bir el altı kitabı. Bu kitap satış ve pazarlama sektöründeki arkadaşlarımıza, boğmadan ve sıkmadan mesleki anlamda küçük tüyolar verecektir. Şimdiden tüm okuyucularıma teşekkür ediyorum.”