“Sanayileşmede engeller var”

  “Sanayi olmaz tabii”

  • İlimizde yatırımcıya yeteri kadar yardımcı olunmadığını söyleyen Katar, “Kastamonu’da sanayi yok’ deniliyor, olmaz tabi. İnsanlar bu engellerle neden uğraşsınlar?” dedi.

 “Anadolu yakasına uçuşlar başlatılmalı”

  • Katar, havalimanına değinirken, “Lojistik olmadan ne sanayi gelişir, ne turizm gelişir” dedi ve Anadolu yakası uçuşlarının bir an önce başlatılması gerektiğini söyledi.

 “Üst akıl olacak platform şart”

  • 14 için uğraşırken haftada 3 uçak seferine sevinir hale gelindiğini vurgulayan Katar, şehrin üst aklı konumuna gelecek bir platform kurulmasının da şart olduğunu kaydetti.

 “Hedef, 3-5 bin öğrencimize burs”

  • KASİAD Vakfı adı altında bir çalışma başlattıklarını da açıklayan Katar, KASİAD Vakfı ile hedeflerinin Kastamonu’da yılda en az 3-5 bin öğrenciye burs vermek olduğunu söyledi.

 

KASİAD Kastamonu Şubesi Başkanı Ahmet Katar, TV 366’da gündeme dair değerlendirmelerde bulundu. Katar, İrfan Salcı ve Erkan Yılmaz’ın sorularını cevapladı.

Programın başında KASİAD yapısı hakkında bilgi veren Ahmet Katar, KASİAD’ın 1994 yılında İstanbul’da kurulduğunu hatırlattı. KASİAD’ın İstanbul’da güç birliğini amaçlayarak kurulan bir dernek olduğunun altını çizen Katar, Kastamonu Şubesi’nin de 2018 yılında kurulduğunu söyledi. Katar: “Kastamonuluların sesi olmayı amaçlıyoruz. Kastamonu gündemine dair değerlendirmelerimizi her platformda korkusuzca dile getiriyoruz” şeklinde konuştu.

“SANAYİLEŞMEDE ENGELLER VAR”

 Kastamonu’da sanayileşmenin zorluğuna dikkat çeken ve “Kastamonu’da sanayileşmek oldukça zor” diyen Ahmet Katar, Kastamonu’da yatırım yapan sanayiciye yeteri kadar yardımcı olunmadığını kaydetti.

Katar: “Birçok engel ile karşılaşıyoruz. ‘Kastamonu’da sanayi yok’ deniliyor, olmaz tabi. İnsanlar bu engellerle neden uğraşsınlar?” diye sordu.

 “HAVALİMANIMIZIN ÜZERİNDE ÇOK DURUYORUZ”

Bu noktada Kastamonu Havalimanı’na da değinen Ahmet Katar, şöyle konuştu:

“Kastamonu’nun kalkınmasını 5 ana başlıkta topladık.

Bunların ilki ulaşımdır, ikincisi sanayi, üçüncüsü tarım ve hayvancılık, dördüncüsü turizm ve beşinci de iletişim dedik.

Bir ilin lojistiği olmadan kalkınma şansı yoktur. Lojistik olmadan ne sanayi gelişir, ne turizm gelişir. Bu nedenle Havalimanımızın üzerinde çok durduk ve duruyoruz.

Kastamonu Havalimanı’nda ise büyük sorunlar hallolmuş, sadece uçakların düzenli iniş-kalkış yapmaları kalmış. Bir şehirde havalimanı olması, o şehrin gücünü ve prestijini ortaya koyar. Havalimanı noktasında Sayın Cumhurbaşkanımıza ve bakanlarımıza mektuplar yazdık. Çeşitli istişarelerde bulunduk. Ve tüm bunların sonucunda da ufak sorunların ortadan kaldırılması ve sefer saatleri ile günlerinin düzenli hale getirilmesi durumunda bir yıllık uçak bileti alımını garanti ettik. Ne yazık ki Kastamonu bunu bile değerlendiremedi. Ben de bu şehirde yaşıyorum ve bu şehrin insanlarına bazen anlam veremiyorum.”

“HAFTADA 3 UÇAK SEFERİNE SEVİNİR HALE GELDİK”

Katar, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Kastamonu Havalimanı ile ilgili 9 ayrı açıklama yapmışız ve sefer iptallerine yönelik tehlikeye hep dikkat çekmişiz.

Pandemiden önce uçak seferlerimiz haftanın 7 günü yapılırken, pandemi sonrasında seferlerimiz uzunca bir süre açılmadı. Girişimlerden sonra haftanın 3 günü sefer yapılır noktaya geldik. Biz haftanın 7 günü 7 seferi günde 2 sefer olmak üzere 14 sefere çıkartılması için uğraşırken, 3 sefere düşmesine sevinir hale geldik.

Yine söylüyorum; şu anki uçak sefer saatlerimiz birçok kesim için uygun değil. Şu anki sefer saatlerimiz durumu iyi olan emeklilere hitap eder durumdadır. Kastamonu Havalimanı’nı gündemden düşürmeyen tek sivil toplum kuruluşu biziz.”

EKŞİ VE AVCI’YA ÇAĞRI

“Kastamonu’da haftanın 3 günü uçuş yeterli değildir. Buradan Türk Hava Yolları Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi ile Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Sayın İlker Avcı’ya sesleniyoruz.

Biz Kastamonulular olarak biletlerimizi 1918 yılında aldık. Ayrıca 1931’de de Kastamonu halkı 3 adet uçak satın almış, bunları Türk Hava Kuvvetleri’ne bağışlamıştır. Bunlar unutulmamalıdır. Anadolu yakası uçuşları bir an evvel başlamalıdır. Kastamonu Havalimanı’ndan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na uçuşlar derhal hayata geçirilmelidir.

Haftanın 4 günü Anadolu Jet ile Sabiha Gökçen’e, 3 günü ise THY ile İstanbul Havalimanı’na seferler yapılmalıdır.”

“PLATFORM KURULMALIDIR”

“Kastamonu’nun olmazsa olmazı platformdur. Şehrin ileri gelenlerinden, şehrin STK’larından, büyük sanayi kuruluşları ve seçilmişlerinden oluşan bir platform oluşturulması gerekmektedir. Bu, şehrin üst aklı konumunda olacaktır. Bu oluşum, şehrin sorunlarını ortaya çıkartacak ve bu doğrultuda çalışmalar yapılacaktır.”

KASİAD VAKFI GELİYOR

“Kastamonu Kalkınma Vakfı, yani KKV kaç yıldır var? ‘KKV ne yaptı?’ diye sorarsak boş bir soru ile karşılaşıyoruz. Vakıf demek, hayır demektir. KKV ne yapıyor, bunlara bakmamız lazım.

Tüm bu sorunları bildiğimiz için KASİAD Vakfı adı altında bir çalışma başlattık. Bu çalışmalar pandemiden önce başlamıştı. Vakıf şu anda mahkeme kararı aldı ve büyük bir aşama kaydedildi. Böyle bir çalışmamız var. KASİAD Vakfı olarak Kastamonu’da yılda en az 3-5 bin öğrenciye burs vermeyi hedefliyoruz. Amacımız sadece Kastamonu ve Kastamonululara hizmet etmektir.”

 SANAYİ-ÜNİVERSİTE İŞBİRLİĞİ

  “Biz Sayın Rektörümüze iki ayrı ziyaret gerçekleştirdik, kendisine hayırlı olsun dileklerimizi ilettik. Ancak aradan bir yılı aşkın bir süre geçmesine rağmen Sayın Rektörümüz bir iade-i ziyarette bile bulunmadı. Üniversite-sanayi ilişkilerine bizler de çok önem veriyoruz ancak böyle çok zor. Kastamonu’daki tüm kurumlar birbirine entegre olmalıdır diye düşünüyoruz. Sadece Üniversite-Sanayi değil… Tarım ve Milli Eğitim’de buna entegre olmalıdır. Tüm Kastamonu birbirine entegre olmalıdır…”

 “MUTLAKA BAKANIMIZ OLMALI”

“Biz Kastamonulular olarak daima bir olmalıyız, beraber olmalıyız ve sırt sırta vermeliyiz. Sırt sırta verdiğimiz zaman Kastamonu’nun İstanbul ve Kastamonu’daki gücünü birleştirdiğimiz zaman yapamayacağımız hiç bir şey yoktur. Şuna da inanıyorum, bir bakanımızın mutlaka olması gerekiyor.”

(HABER MERKEZİ)