THY’yi ziyaret şart

mafacanTHY geçtiğimiz Cumartesi günkü İstanbul-Kastamonu seferini iptal etti, İstanbul’dan kalkmayınca uçak Kastamonu-İstanbul uçuşu da otomatik olarak rafa kalkmış oldu…

Uçak kalkmadı kalkmamasına da, hastası, cenazesi, acil işi olan yolcuların asabiyet ve mağduriyetlerinin tavana zıpladığına dair rivayet muhtelif

THY’nin iptal kararının olumsuz hava koşulları ile bağlantılı olduğu tahmin ediliyor…

Sabah saatlerindeki hava durumu belli ki ne iniş ne de kalkış için müsait bir olanak sundu THY yetkililerine.

E havalimanımız hizmete girdiğinden bu yana ilk iptal değil ki ne var bunda, THY’nin seferi iptal etmesi yine kabullenilebilirdi kabullenilmesine de…

Aynı gün aynı saatlerde ilimize seferi olan diğer havayolu şirketi PEGASUS’un uçuş iptaline gitmeyerek havalimanımıza inmesi sabır taşıran son damla oldu anlaşılan.

Üstelik…

PEGASUS’un Kastamonu Havalimanı’na inişi, olumsuz hava koşullarına daha bir muhatap olması açısından, THY’den yaklaşık bir saat önce gerçekleşti.

Mevzu şöyle…

Kastamonu Havalimanı’nda Cumartesi sabah saatlerinden itibaren iniş ve kalkışa risk oluşturacak hava koşulu var, öğle saatlerinde inecek olan THY ve PEGASUS yetkilileri süreci takip ediyorlar doğal olarak İstanbul’dan. Hatta, PEGASUS, hava koşullarında olumluya dönme ihtimalini göz önünde bulundurarak “rötar” yapıyor ve nihayetinde hava koşullarının düzelmesiyle uçuşunu tamamlıyor. Kastamonu Havalimanı’nda pist temiz, buzlanma yok, hava açık.

THY kalkmıyor İstanbul’dan…

İstanbul Atatürk Havalimanı’nı bilmem ama Kastamonu’daki yolcular pek bir mağdur oluyorlar neticesinde.

 

Vatandaş soruyor haklı olarak…

PEGASUS indi de THY niçin seferini iptal etti?

 

THY’nin kalkacağı İstanbul’un Avrupa yakasındaki Atatürk Havalimanı kalkışa izin vermedi de PEGASUS’un kalktığı Anadolu yakasındaki Sabiha Gökçen Havalimanı mı kalkışa izin verdi yoksa?…

Ya da ne bileyim THY’nin gözünde risk anında vazgeçilecek ilk illerden biri miyiz?

•••

Not 1: Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz’ın bölgedeki çeşitli illeri ziyaretinin ardından dile getirdiği “Doğu Anadolu Projesi (DAP) Bölge Kalkınma İdaresi ve bir eylem planı yaptık. Bu eylem planımız 5 yıllık süreçte Doğu Anadolu Bölgesi’ne 21 milyar liralık yatırımı öngörüyor” açıklaması; görsel, yazılı ve sözlü medyada nereyi açarsanız karşınıza çıkıyor boydan boya maşallah…

“Hükümetimiz bir idare oluşturdu” diyen Kalkınma Bakanı Yılmaz, değişik sektörlerde farklı başlıklar altında 21 milyar liranın bölge vilayetleri ile buluşacağının müjdesini veriyor.

Bölgenin başlıca geçim kaynağı olan tarım ve hayvancılık misal…

Kamunun desteğiyle “modern” bir çehreye evrilecek.

DAP’ta son durum böyle…

GAP, DOKAP, KOP gibi diğer “kalkınma” bölgelerindeki gelişmeler de bir eksik bir fazla.

Sıkletimizdeki vilayetler “ek” bütçelerle desteklenirken…

Kastamonu, Sinop, Çankırı, Zonguldak, Karabük, Bartın’ın hali ne olacak?

Kalkınma Bakanlığı’nın bu konudaki düşüncesi ne örneğin…

Batı Karadeniz Bölgesi’nden haberdar mı?

 

 

 

 

 

 

.