• Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim
Cumartesi, 5 Temmuz 2025
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör

Turizm Tesislerinde Personel

22 Haziran 2017
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU, KÖŞE YAZILARI
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Konaklama tesislerinde talebin, önceden kesin bir şekilde tahmin edilmesi son derece zordur. Zira konaklama tesislerindeki doluluk ekonomik ve politik dalgalanmalardan çabucak etkilenir. Bu yüzden bu tür tesislerde risk faktörü yüksektir. Bunun yanısıra mevsimler de konaklama taleplerinin dalgalanmasına neden olmaktadır.

Bu dalgalanmalardan en az etkilenmenin yolu ise hizmet kalitesi ve buna bağlı olarak da konukların memnuniyetidir.

Tesislerin rekabet avantajlarını kendi lehlerine çevirebilmesinde konaklayanların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayıp konuk memnuniyetinin sağlanması büyük önem taşımaktadır.

Çalışan personel her kademede konuk memnuniyetini ön plana çıkartıyorsa o işletme başarılı olacaktır. Personelin mutsuzluğu konuklara direkt olarak yansımakta bu da iş verimi açısından olumsuz olarak konuklara yansımaktadır. Çalışan personelin işindeki bilgi ve başarısı sunulan hizmet kalitesindeki artışla paralellik gösterecektir.

Personelin gerekli mesleki eğitiminden, kılık kıyafetine, fizik yapısından nezaket ve görgü kurallarına uyması, ciddi-ağırbaşlı fakat güleryüzlü, görev ve sorumluluk bilincine sahip olmasına kadar personel ile ilgili her şey konuklara direkt olarak yansıyan unsurlardır.

Tesisiniz ne kadar güzel olursa olsun, her türlü imkanları en üst düzeyde olsun personel müşteri odaklı çalışamıyorsa çalıştıramıyorsanız dişlinin bir parçası eksiktir ve bu da çok daha büyük arızalara sebep olacaktır.

Kendinizi bir an için tesisinize gelen konuğun yerine koyun;

Yatacağınız yatağın ve çarşafların lekeli, banyonun kirli olması, verilen hizmetin asık suratlı yapılması, sorduğunuz bir soruya cevap alamamanız, bir çayın bir yemek tabağının kafanıza vurulurcasına masaya konulması, ciddiyetten uzak laubali bir şekilde hareket eden çalışanlar, kirli tabaklar ve bardaklar, istediğiniz bir şey karşısında oralı olmayıp kendi aralarında sohbet eden elemanlar, tatsız tuzsuz bir yemek, verdiğiniz siparişi saatlerce bekleme, olmayan bir yemeğin menüde bulunması gibi buna benzer konular saymakla bitmez.

Böyle bir durumda siz tesis hakkında ne düşünürdünüz ve tekrar gelmek istermiydiniz?

Konukları tesise çeken tesisin kalitesinin yanı sıra çalışan personeldir, verilen düzenli, bilinçli ve güler yüzlü hizmet müşteri memnuniyetini artıracaktır.

O halde çalışan personelin işine sahip çıkması müşteri odaklı çalışması işletmelerde başarı değerlendirmesi, ücretlendirme, ödüllendirme ve sosyal hakların verilmesi ile yapılacak motivasyonla mümkündür.

Konuklar, hizmet veren personelin hatasız ve mükemmel bir hizmet sunmasını bekler, bu beklentilere tam anlamı ile cevap verebildiğimiz takdirde Turizm adına başarılı olamamak mümkün değildir.

Turizm bizim gözbebeğimiz ve her geçen gün biraz daha gelişiyor, gelenlerin memnuniyeti gördükleri, tanıştıkları, alışveriş yaptıkları, konakladıkları, mekanlardaki insanların davranışları, güleryüz ve konukseverliği ile olgunlaşacaktır.

Turizmdeki başarı gelen konukların memnuniyetinden geçiyor. Memnun olan bir turistin yapacağı reklamı hiçbir yere yaptıramayız.

Bülend Çadırcıoğlu

PaylaşTweet
Önceki Haber

Arifeyi gördü bayramı da gördü

Sonraki Haber

İstanbul’da ata yadigarı camiden bihaberiz

Benzer Haberler

Lütfü Seymen’e veda / Melih Kuyulu
KÖŞE YAZILARI

Lütfü Seymen’e veda / Melih Kuyulu

23 Haziran 2025
Ormanlarla bir ömür
MANŞET

Ormanlarla bir ömür

4 Mart 2025
14 Şubat ‘sevgi’nin günü
MANŞET

14 Şubat ‘sevgi’nin günü

14 Şubat 2025
Bir şehre, bir il’e 47 yıl  gerçek gazete sunabilmek
NECDET KIRCEYLAN

52 yıldır Kastamonu sevdası ile gazetecilik

15 Ocak 2025
Annesinden öğrendiğini çocuklarına aktaran bir usta: MUSTAFA TEMEKOĞLU (Mine Akçakoca Özgür’ün 2006 yılında yaptığı röportaj)
MANŞET

Annesinden öğrendiğini çocuklarına aktaran bir usta: MUSTAFA TEMEKOĞLU (Mine Akçakoca Özgür’ün 2006 yılında yaptığı röportaj)

31 Aralık 2024
Susmaya hakkımız yok
MANŞET

Susmaya hakkımız yok

17 Aralık 2024
Bugün 10 Aralık 2024
MANŞET

Bugün 10 Aralık 2024

10 Aralık 2024
Engelsiz yaşamlar için engel biz miyiz?
MANŞET

Engelsiz yaşamlar için engel biz miyiz?

3 Aralık 2024
Sonraki Haber

İstanbul’da ata yadigarı camiden bihaberiz

Son Haberler

Lütfü Seymen’e veda / Melih Kuyulu

Lütfü Seymen’e veda / Melih Kuyulu

23 Haziran 2025
Kent Müzesi Bilim Günleri’nin 11. konuğu Saadet Özen

Kent Müzesi Bilim Günleri’nin 11. konuğu Saadet Özen

18 Haziran 2025
Legem Yayınevi: Hukuk Dünyasının Güvenilir Kaynağı

Teksan ile Kesintisiz Enerji Çözümlerine Ulaşın

16 Haziran 2025
Mazlum: Sakarya’nın Lezzet Mirasından Dünyaya Açılan Bir Çikolata Markası

Mazlum: Sakarya’nın Lezzet Mirasından Dünyaya Açılan Bir Çikolata Markası

16 Haziran 2025
    Please install/update and activate JNews Instagram plugin.
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri

Sitede bulunan özel içeriklerin hakları saklıdır.
Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

Bizi Takip Edin

  • Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.