Üniversiteye girişte “Doğunun doğusu” Kastamonu

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) “2018 YKS Yükseköğretime Geçişte İl-Bölge Başarıları ve Nüfus Hareketliliği” raporunu yayımladı, Kastamonu 81 vilayet içinde 54’üncü olmayı başardı, Anadolu’nun ilk liselerinden birine sahip bir il için büyük başarı kuşkusuz…

53’üncü sırada Bingöl var haberiniz olsun.

Üniversiteye giriş sınavında Bingöl’ün ardında kalan ilimiz Malatya, Erzurum, Adıyaman, Elazığ, Bayburt, Erzincan ve Gümüşhane illerinin de ardında kalarak büyük başarıya imza attı…

Üniversiteye girişte “batının doğusu” da değiliz artık, fiilen “doğunun doğusu” olduk.

“Bayburt” diyorum dikkat edin…

43’üncü.

Üniversiteye giriş sınavında o kadar başarılıydı ki ilimiz 2018 yılında; Karabük 18, Çorum’un 25, Sinop’un 27’inci olduğu sıralamada 54’üncü oldu…

Bölgemizin eğitim merkeziyiz resmen.

(Bu arada Çankırı’yı ve Bartın’ı geride bıraktık…

Yazmadı derler sonra.)

Sınava 9 bin 6 aday başvurdu ilimizde, 8 bin 520’si girdi, 6 bin 581’i tercih yapma hakkı kazandı, 4 bin 937’si bu hakkı kullandı, bin 516’sı 4 yıllık, 2 bin 75’i 2 yıllık, 87’si 4 yıllık açıköğretim, 509’u 2 yıllık açıköğretim programına kaydoldu, bin 259 aday yerleşemedi…

“Ön lisansçı Kastamonu” vesselam.

Bu büyük başarı için aradıktan sonra bahane bol…

“Estek köstek”.

 

  • ••

Not: Yerel seçim kapısındayız…

Demiryolu bahsini tazelemekte fayda var.

 “TBMM Başkanvekili ve Adıyaman Milletvekili Ahmet Aydın, Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Hızlı Tren Hattı Etüt-Proje Yapım sözleşmesinin 16 Ekimtarihinde imzalandığını kaydetti”…

2017 yılına ilişkin haber.

Haberin devam ediyor…

“Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Hızlı Tren hattı Etüt-Proje İşi, yaklaşık 7,5 milyon TL’ye mal olacak ve 18 ay sürede tamamlanacak olup, süratle projenin hayata geçirilmesi için takiplerimiz ve gayretlerimiz devam edecektir. Etüt-proje yapım sözleşmesi imzalanan Gölbaşı-Adıyaman-Kahta Hızlı Tren hattı 100 kilometre uzunluğunda olup, konvansiyonel bir şekilde hem yolcu hem de yük taşıma kapasitesine sahip olacaktır.”

2017’den beri köprünün altından kim bilir ne sular akmıştır?…

Belki de hızlı tren uçup gidiyor.

Başka neler oluyor demiryolu ulaşımına dair haber arşivinde…

“Antalya-Burdur/Isparta-Afyonkarahisar-Kütahya-Eskişehir ve Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri hızlı tren projelerinde kesin proje hazırlama çalışmaları sürüyor. Karaman-Ereğli-Ulukışla-Yenice hızlı demiryolu projesinde elektrifikasyon proje hazırlama çalışmaları ile Ulukışla-Yenice arası proje hazırlama çalışmaları sürüyor.Mersin-Adana-Osmaniye-Kahramanmaraş-Gaziantep arasındaki kesimlerde proje yapım ile altyapı yapım çalışmaları devam ediyor. Sivas-Erzincan hızlı demiryolu projesinin 2021’de tamamlanması hedefleniyor. Yerköy-Kayseri yüksek hızlı demiryolu projesi sürüyor. Erzincan-Erzurum-Kars demiryolu projesi, Kırıkkale-Çorum-Samsun demiryolu proje hazırlıkları devam ediyor.”

Çankırı ve Karabük’te demiryolu var, Çorum’a da geliyor…

Kastamonu’yu teğet geçmeyi varsın sürdürüyor demiryolu, elbet bir gün buluşuruz.

Enseyi karartmaya gerek yok…

Umut fakirin ekmeği.