Yol geçmez Kastamonu

MUSTAFA AFACAN

“Karadeniz-Akdeniz Otoyolu Projesi”nde sona yaklaşıldı, 818 kilometrelik otoyol projesiyle Karadeniz ile Akdeniz’in iki ucu arasındaki mesafe 6 saate inecek, projenin rotasındaki “50” il arasında Kastamonu “yok”…
Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayacak giriş kapısı Kastamonu olacaktı güya.

(Kervanımız yok ki yürütmeye…
Yol neyimize.)

İsmi her ne kadar “Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi” olsa da, Karadeniz’in doğusunu Akdeniz’e bağlayacak…
Batısına “yol” yok.

Ordu “start”…
Hatay “finish”.

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler açıkladı…”Karadeniz-Akdeniz Yolu’nda çalışmalar hummalı bir şekilde sürüyor. Bu yol tamamlandığında 41 vilayetin ihracatı ve ithalatı Ordu ve Mersin’den yapılacak. Bununla ilgili olarak komşu illerde de bir hareketlenme var. Mesela Sivaslılar, Kayseriler ilimize yakın ilgi gösteriyorlar. Bu şu anlama geliyor; hem Sivas’ın hem Kayseri’nin hem de arada bulunan illerin aynı zamanda liman kenti olma durumunda olacak. Buradan da Rusya’ya, Romanya’ya, Gürcistan’a ve diğer ülkelere de gitme imkanı artacak. Başka türlü gemi ile aynı bağlantıyı üç günde yapacakken, 6 saatte bunu gerçekleştirmiş oluyoruz. Hem zaman, hem yakıt tasarrufu, hem de buradan ihraç edilen sebze veya meyvelerin bayatlamaması için de büyük bir avantaj sağlanmış olacak.”

Proje 5 ili “doğrudan” ilgilendiriyor…
50 ili “dolaylı”.

“Ilgaz Tüneli Projesi” başladığından itibaren yüzlerce açıklama yapıldı “Karadeniz-Akdeniz” aksının kuzey ucunun Kastamonu’dan başlayacağına dair…
Heyecanla bekliyoruz.

(Arşivler patladı istiften…
Bu yöndeki açıklamalardan, mesajlardan, müjdelerden.)

Bugün bakıldığında Kastamonu’nun batısındaki “Filyos” hattı ile doğusundaki “Ordu” hattı Karadeniz’den Akdeniz’e inen yolun başını tutmuş durumdalar…
Kastamonu 2 koridor arasında “çıkmaz sokak”.

Kastamonu “sözde”…
“Ayazda” kaldı yine.

Not: Madalyonun arka yüzü…
Kastamonu’da üretim yok ki, elde edilen üretimi taşımak için “yol” olsun.

Önden yol gelmesine sebep olacak üretim niyeti de yok…
Bu çok daha acı.

“Kasaba ölçekli rant ekonomisi”…
Üç aşağı beş yukarı ilimizdeki ekonomi hayatının tanımı bu.

 

MUSTAFA AFACAN