Yolu açık, rotası güzelliklere doğru olsun

“Yürürsen yakındır, bakarsan uzak” demiş şair. Uzağa bakıp hayıflanmak yerine yürüyerek yakın etme çabasında olursak; bizden sonraki kuşaklar, o ruhu hissederek geleceğe taşırlar. Unutmamak gerekir ki, bugün yaşadıklarımızın ipuçları dündedir. Bizim izlerimiz de yarınlarda olursa ne mutlu.  Bu umudu öncelikle kendi, daha sonra da yakınlarımızın yüreğine tutundurmalıyız. Yazıyor, çiziyorsak daha fazla kişinin yaşamına dokunma şansımız olabilir.

Tarihe not düşmek adına gazetecilerin takip ettiği program bu kez, sisli puslu kış güneşinin altın saçlarını kentimizden yavaş yavaş çekmeye başladığı saatlerde başladı, “Kastamonu Şehir Logosu” lansman toplantısı…

Şehir logosu, şehrin kartviziti gibidir. Kentleri görsel olarak anlatmak, Dünya’ya tanıtmak amacıyla tasarlanır. Aynı zamanda logo, şehirden beklenen kalite ve güvenin simgesidir. “Kastamonu Şehir Logosu” lansman toplantısı Kastamonu Valiliği ev sahipliğinde, Kurşunlu Han’da gerçekleşti.

Logo’nun ifade ettiği simgeler; Kastamonu’nun K harfi formunda tasarlanmış Sepetçioğlu oynayan zeybek, orman, kanyon ve bitki örtüsünü simgeleyen yaprak,  sahil, göller ve su kaynaklarını ifade eden mavilik, dört mevsimi kucaklayan kusursuz iklimine gönderme yapan, baş şeklindeki güneş olarak açıklandı.

Logoya bakıldığında da bu simgeler net bir şekilde görülüyor. Sepetçioğlu oynayan zeybeğin yanı sıra kollarını göğe açmış bir doğa sever ya da dans eden bir insan görüntüsünün de güzel çağrışımlar olarak logoya artı değer kattığını düşünüyorum.

Kastamonu Belediye Başkanı Dr. Galip Vidinlioğlu ve Kastamonu Valisi Avni Çakır’ın da belirttikleri gibi şehrin doğal güzellikleri, tarihi, kültürel, manevi değerleri, gastronomi, kayak, deniz, milli parkları ve her ilçenin öne çıkan ayrı ayrı özellikleri var. Hepsini tek bir logoda toplamak olanaksız. Tüm bunlar göz önüne alınınca; karmaşadan uzak, yalın, modern bir logo olarak dikkat çekiyor.

“Marka şehir” konulu görsel sunumda, Kastamonu şehir logosunun farklı kullanım alanları ve biçimlerine yer verilirken, bazı doğal güzellik vurgulu tanıtım çalışmalarında ise ayı figürüyle bir espri katıldığı görülüyor.

Markalaşmanın temel yapı taşlarını logolar, sloganlar gibi unsurlar oluşturmaktadır. Kastamonu şehir logosuna eşlik eden “Anadolu’nun Yeryüzü Cenneti Kastamonu” şeklindeki slogan da iyi düşünülmüş.

Kastamonu; ormanları, çiçekleri, denizi, akarsuları gibi renklidir. Tarihi kadar derin, halk kültürüyle eşdeğer güçlüdür. Bu kadim şehir; sesini kaybetmemeli, durup bakmak yerine yürüyüp uzakları yakın etmeli.

Ruhunu yansıtan logosu ile yolu açık, rotası hep güzelliklere doğru olsun.

MİNE ÖZGÜR