• Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim
Cuma, 9 Mayıs 2025
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör

Sektör patladı sabırtaşı çatladı

30 Kasım 2017
GENEL, TÜRKİYE
A A
Sektör patladı sabırtaşı çatladı
Share on FacebookShare on Twitter

Çağrı merkezi sektörü yüzde 13,3 büyüme ile 5,1 milyar liraya ulaştı.  Kastamonu’nun dahil olmak için yıllardır beklenti içinde bulunduğu ve bu konudaki en büyük umudunun ise Çolakoğlu ailesinin Türk Ekonomi Bankası olduğu sektörde 105 bin kişilik istihdamın yüzde 44’üüç büyük il dışındaki illerde gerçekleşiyor

Çağrı Merkezleri Derneği 2017 Türkiye Çağrı Merkezi sektörü pazar verilerini açıkladı. Rapora göre, pazar büyüklüğü 2017’de yüzde 13,3 büyüyerek 5,1 milyar liraya, istihdam ise 105 bine ulaştı.

Çağrı Merkezleri Derneği tarafından her yıl gerçekleştirilen araştırma sonucu 2017 yılı için sektör pazar verileri açıklandı. Araştırmaya göre geçtiğimiz yıl sektörün sağladığı istihdam sayısı 85 bin iken bu yıl yüzde 7’lik büyüme göstererek 91 bin kişiye ulaştı. Takım lideri, yönetici ve idari kadro ile birlikte sayı yaklaşık 105 bin oldu.

Kastamonu’nun, dahil olmak için yıllardır beklediği, bu konudaki en büyük umudunun ise Çolakoğlu ailesinin Türk Ekonomi Bankası olduğu sektördeki istihdamın yüzde 23’ü telekomünikasyon alanında hizmet verirken, onu yüzde 17 ile finans, yüzde 13 ile tüketim ürünleri, yüzde 12 ile eğlence ve medya, yüzde 7 ile perakende noktaları takip ediyor. Sektörde istihdamın yüzde 44’üüç büyük il dışındaki illerde gerçekleşiyor. İlk üç büyük ildeki rakamlar ise şöyle sıralandı: İstanbul yüzde 39, Ankara yüzde 12, İzmir yüzde 5.

  Gelen-giden arama toplamı 2,5 milyar

Çağrı merkezlerinde geçtiğimiz yıl 2,2 milyar gelen-giden arama gerçekleşirken 2017’de bu sayı 2,5 milyar adete yükseldi. Gelen aramaların büyük çoğunluğunu ürün-hizmet bilgisi almak amaçlı yapılan aramalar oluştururken, giden aramaların ise satış-pazarlama amacıyla yapıldığı görülüyor. 2017 yılında gelen aramaların yüzde 59’u ürün-hizmet bilgisi maksatlı yapılırken, yüzde 14’ü teknik destek, yüzde 7’si sipariş-satın alma, yüzde 6’sı işlem ve yüzde 4’ü şikâyet yönetimi maksadıyla yapıldı. Çağrı merkezi hizmeti sunulan kanallar arasında telefon ilk sırada yer alıyor. Çağrı merkezlerinin yüzde 67’sinin sosyal medya mecralarına entegre olduğu görülüyor.

  Müşteri temsilcilerinin yüzde 66’sı kadın

Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 66’sını kadınlar oluşturuyor. Bu oran geçtiğimiz yıl yüzde 64’tü. Çalışanların yaş ortalaması ise 26,5. Çalışanların yüzde 48’i üniversite mezunu. Sektörde müşteri temsilcilerinin ortalama maaşı 1,630 lira iken yüzde 41’i asgari ücret alıyor. Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcilerinin sayısı ise yaklaşık 5 bin 700. Çalışanların yüzde 53’üAlmanca, yüzde 31’i İngilizce, yüzde 11’i Fransızca, yüzde 3’ü Arapça dillerinde hizmet veriyor. Müşteri temsilcilerinin ortalama çalışma süreleri ise 2017 yılında 2 yıl olarak gerçekleşti.

  “Önümüzdeki yıl istihdamın yüzde 5 büyüme oranıyla 110 bine ulaşmasını öngörüyoruz”

Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, çağrı merkezi pazarının 2018 yılında da büyümeye devam edeceğini iddia ederek, “Önümüzdeki yıl istihdamın yüzde 5 büyüme oranıyla 110 bine ulaşmasını öngörüyoruz. Bu rakamın 95 binini müşteri temsilcilerinin oluşturması bekleniyor. Çağrı merkezi sektörünün dinamik ve genç bir yapıya sahip olması, ayrıca eğitimli bireyleri istihdam etmesi sektöre esnek çözümler üretebilme kabiliyeti kazandırıyor. Nitekim kurumlar da çağrı merkezinin öneminin farkında ve bu doğrultuda adımlar atıyor. Sektör ayrıca uluslararası hizmet verebilme yetisi sayesinde büyük bir potansiyele sahip” ifadelerini kullandı. İHA

PaylaşTweet
Önceki Haber

Salı pazarı çarşı, kapanan kavşağa karşı

Sonraki Haber

Suç örgütü operasyonunda 3 TUTUKLAMA

Benzer Haberler

Ergin Hoca’dan maça çağrı
GENEL

Ergin Hoca’dan maça çağrı

31 Mart 2025
İyi bayramlar
GENEL

Vali’den bayram mesajı

30 Mart 2025
Vali Dallı’dan “yolun sonu bayram olsun” vurgusu
GENEL

Vali Dallı’dan “yolun sonu bayram olsun” vurgusu

29 Mart 2025
D-100’de trafik yoğunluğu başladı
GENEL

D-100’de trafik yoğunluğu başladı

28 Mart 2025
Vali Dallı: “Türk milleti aileyle kaimdir”
GENEL

Vali Dallı: “Türk milleti aileyle kaimdir”

22 Mart 2025
Çatalzeytin’de heyelan
GENEL

Çatalzeytin’de heyelan

20 Mart 2025
Şehit annesi gözyaşlarına hakim olamadı
GENEL

Şehit annesi gözyaşlarına hakim olamadı

18 Mart 2025
Şehitler kabirleri başında anıldı
GENEL

Şehitler kabirleri başında anıldı

18 Mart 2025
Sonraki Haber
Suç örgütü operasyonunda  3 TUTUKLAMA

Suç örgütü operasyonunda 3 TUTUKLAMA

Son Haberler

Kırmızı Şimşek ikinci turda

8 Mayıs 2025

Play-Off niyetine…

4 Mayıs 2025
Kent Müzesi’nde etkinlik

Kent Müzesi’nde etkinlik

2 Mayıs 2025
Kırşehir mesaisi başladı

Kırmızı Şimşek Play-Off‘a hazır: 2-1

28 Nisan 2025
    Please install/update and activate JNews Instagram plugin.
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri

Sitede bulunan özel içeriklerin hakları saklıdır.
Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

Bizi Takip Edin

  • Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.