• Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim
Cuma, 9 Mayıs 2025
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör

“Marka şehir” olmaz, “kimlikli kent” olur

9 Şubat 2021
MUSTAFA AFACAN
A A
Valiliğe şükran
Share on FacebookShare on Twitter
MUSTAFA AFACAN

Ülkemizde “kültürel mirasın korunması” seferberliğinin öncülerinden biri olan Kastamonu’ya “marka şehir” hedefi peşinde koşmak değil, geleceğe “kimlikli kent” olarak yürümenin gayreti yakışır…

Kastamonu, satılacak ürün müdür ki “marka” stratejilerinin nesnesi olsun.

(Ülkemizin 81 vilayetinde “tarihi, kültürel, doğal, mimari” mirasın korunması ve kullanılarak yaşatılması amacıyla 1990’lı yıllarda başlatılan seferberliğin örnek illerinden biri Kastamonu oldu…

Kastamonu Valiliği’nin ev sahipliğinde 2000 Haziran’ında şehrimizde düzenlenen ve kamu, üniversite,meslek odaları, sivil toplum örgütlerinden birçok temsilciyi ağırlayan toplantının hemen ertesinde “Tarihi Kentler Birliği” kuruldu.

Kastamonu Valiliği tarafından yaratılan “Kastamonu modeli” yekûn şehirlere “örnek” ve “motivasyon” oldu…

Kastamonu’da uygulanan tarihi mirası koruma modeli, bilim literatürüne girdi.

Kastamonu’nun, “kimlikli kent” kavramının ülkemizde can bulmasındaki önemli vizyonunu ve misyonunu unuttuk mu acaba?..

Hatırlamakta fayda var.)

Tüm bu vizyon ve misyondan dolayıdır ki “marka şehir” kavramı, son çeyrek yüzyılda Kastamonu’da hiç “ağza alınmadı” desek yeri…

Kastamonu’nun kullandığı kavram hep “kimlikli kent” oldu.

Tarihi Kentler Birliği ve ÇEKÜL Vakfı, bu yolculukta Kastamonu’nun hep yanında oldular…

Bağ hiç kopmadı.

“Marka şehir” ve “kimlikli kent” kavramları son çeyrek yüzyılda hep karşı karşıya geldiler, iki kavramın da taraftarları oldu…

Bir tarafta “nesneleştirmek”, diğer yanda “özneye saygı”.

Kastamonu için çok değerli bir isim olan ÇEKÜL Vakfı Başkanı Prof. Dr. Metin Sözen’in 2012 yılında yaptığı bir konuşmayı hatırlayalım…

“Kentlerin somut ve somut olmayan kültürel ve tarihi değerleriyle yaşamaya devam etmesi için ‘marka kent’ yerine ‘kimlikli kent’ olmak hedeflenmelidir.”

ÇEKÜL’ün yayımladığı “Sürdürülebilir Kültür Turizmi Kılavuzu”ndan okuyalım…

“Günümüzde kentler yatırım çekmek, ekonomilerini güçlendirmek, öne geçmek için birer çekim merkezine dönüşmek, farklı olmak zorundalar. Bu çerçevede turizmin her türü, kültür turizmi, sanat turizmi, fuar ve kongre turizmi, festival turizmi, sağlık turizmi vb. kentlerin can damarı. Bu uğurda her kent kendi özgün kimliğini, farkını, özelliklerini öne çıkarmaya, rekabette öne geçmeye çalışıyor, hatta kendilerine yeni kimlikler biçmeye uğraşıyor. Son yıllarda turizm planlamalarında yer alan destinasyonların da bu anlayışla ‘marka’ tanımları ile gündeme geldiği gözlemleniyor. Piyasa koşullarına göre gelişen, kentleri birer ‘ürün’e dönüştüren, bu anlamda bir pazarlama stratejisi niteliği taşıyan markalaşma anlayışı, kentleri, kültürleri ve tarihi mirası rekabetin öngörülemezliğine ve tüketim iştahına feda ediyor. Kent kimliği kentin devamlılığını sağlayan önemli bir öğedir. Güncel deyimle sürdürülebilirliğin de ön koşuludur. Bu anlamda kent kimliği kavramı, markalaşma yerine daha derinlikli bir oluşuma işaret etmektedir. Sürdürülebilirlik hedefi taşıyan bir kültür turizmi politikasının, kentlere, kültüre ve tarihi mirasa can veren, özgünlük kazandıran kent kimliğine özel bir özen göstermesi, turizmin bu ana girdisini öncelikle koruması ve yaşatması zorunludur”.

“Kastamonu” demek “kimlikli kent”demektir…

“Marka şehir” misali ışıltılı ancak “içi boş” kavramlarla isminin anılması, hem geçmişteki emeğe hem de kentimizin geleceğine yapılacak en büyük vefasızlıktır.

 MUSTAFA AFACAN

 

 

 

 

 

Etiketler: afacangazetekastamonuKastamonu gazetesikastamonu haberköşe yazarıköşe yazısımustafamustafa afacan
PaylaşTweet
Önceki Haber

“Biz bu kente sahip çıkmaya devam edeceğiz”

Sonraki Haber

Karayolları Genel Müdürlüğü danışmanlık hizmeti alacak

Benzer Haberler

MUSTAFA AFACAN

“Baba bir emrin var mı?”

2 Ekim 2023
MUSTAFA AFACAN

Bugün yerel bayramımız

16 Eylül 2023
MUSTAFA AFACAN

Fahri Özbek

17 Ağustos 2023
Valiliğe şükran
MUSTAFA AFACAN

Cürümören Barajı

27 Temmuz 2023
Valiliğe şükran
MUSTAFA AFACAN

Fehmi Oran’ı kalbimize gömdük

5 Haziran 2023
Valiliğe şükran
MUSTAFA AFACAN

Haza beyefendi Selahattin İşeri

23 Mart 2023
Valiliğe şükran
MANŞET

Gazete değil gönül sayfasıydı

31 Aralık 2022
Valiliğe şükran
MANŞET

Turizm harici pek umut yok gibi

30 Aralık 2022
Sonraki Haber
Karayolları Genel Müdürlüğü danışmanlık hizmeti alacak

Karayolları Genel Müdürlüğü danışmanlık hizmeti alacak

Son Haberler

Kırmızı Şimşek ikinci turda

8 Mayıs 2025

Play-Off niyetine…

4 Mayıs 2025
Kent Müzesi’nde etkinlik

Kent Müzesi’nde etkinlik

2 Mayıs 2025
Kırşehir mesaisi başladı

Kırmızı Şimşek Play-Off‘a hazır: 2-1

28 Nisan 2025
    Please install/update and activate JNews Instagram plugin.
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri

Sitede bulunan özel içeriklerin hakları saklıdır.
Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

Bizi Takip Edin

  • Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.