“İşkenceye dönüştü”
- Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Zafer Ergül’ü ziyaret eden Tüm İşçi Emeklileri Dul ve Yetimleri Derneği (TÜM EMEK DER) Kastamonu Şube Başkanı Hamdi Kaya, randevu sistemi uygulamasının emekliler için adeta işkenceye dönüştüğünü, aynı şekilde ultrason ve MR tetkiklerinin ileri tarihlere atılmasının, bazı branşlarda hizmet verilmeyişin yaşanan sıkıntıyı büyüttüğünü söyledi ve sorunun çözümünü talep etti.
“Sorun çözülmezse Ankara’ya arz””
- Kaya, “Emeklilerimiz hizmet alamadıkları branşlarda ve yapılamayan işlemler için Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne ya da il dışında bulunan üniversite hastanelerine gitmek zorunda bırakılmaktadır. Sorunlarımızın çözülmesi konusunda herhangi bir somut adım atılmadığı takdirde 5 bin imzalı dilekçemizi ekleyerek T.C Cumhurbaşkanlığı ile Sağlık Bakanlığı’na aynı sıkıntılarımızı arz ve talep edeceğimizin bilinmesini istiyoruz” dedi.
Tüm İşçi Emeklileri Dul ve Yetimleri Derneği (TÜM-EMEK-DER) Şube Başkanı Hamdi Kaya,Genel Sekreteri Ali Yağcıoğlu ile birlikte Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Zafer Ergül’ü ziyaret etti.
Hamdi Kaya, ziyarette, Başhekim Ergül’den, emeklilerin hastanede yaşadıkları sorun ve sıkıntıların çözümü noktasında taleplerde bulundu.
Pandemi döneminde özverili çalışmalarından dolayı sağlık çalışanlarını teşekkür eden Kaya, şunları söyledi:
“Pandemi döneminde Kovid-19 hastalığından dolayı aramızdan ayrılan doktor ve sağlık çalışanlarımıza Allah’tan rahmet yakınlarına sabırlar diliyoruz.
Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nderandevu sistemi uygulaması emekliler için sanki işkenceye dönüşmüştür. Bu konuda en çok mağdur olan kesim emeklilerdir.Örnek: Göz Polikliniği’nden 15-20 güne randevu alınabilmektedir.Randevu gününe 1-2 gün kala ‘randevunuz iptal edilmiş’ mesajı gelmedi ise en şanslı hastalardan bir tanesi oluyorsunuz. Ya da ‘Hastanemizde ortopedik malzeme yok, protez işlemi yapılamıyor’ denmektedir. İleri yaşlarda olan emeklilerimiz ve hastalarımızın muayene sonucunda ultrason istendiğinde kendilerine 1,5-2 ay arası randevu verilmektedir. 1,5-2 ay sonra aynı hastalar tekrar hastaneye gelmek zorunda bırakılmakta, yeniden randevu almak zorunda bırakılmaktadırlar. Sistem gereği 10 gün geçtikten sonra aynı doktordan tekrar yeniden randevu almadan işlem yapamamaktadır. Defaten aynı işlem için ikinci kez muayene katkı payı ödemek zorunda kalmaktayız. Acil olarak acil polikliniğine gelen hastalarımızdan istenen MR sonuçlan il dışına gönderilip online okunduğu 2-3 saat bekletilmektedir. Bu konuda da kısa sürede sonuç alınamadığından emeklilerimiz ve tüm hastalar mağduriyet yaşamaktadır. Bozkurt ya da diğer ilçelerimizde 4 kez gidiş geliş masrafı yanında muayene katkı payı ödemesi yaparak mağdur edilmekteyiz. Emekliler olarak malum ekonomik anlamda çok büyük sıkıntı yaşanmaktadır. Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yaşadığımız tüm mağduriyetlerin giderilmesi için gereğinin yapılmasını arz etmekteyiz.
Sayın Cumhurbaşkanımız her konuşmasında sağlık konusunda çağ atladığımızı üstüne basa basa ifade etmektedir. ‘Bu çağ atlama Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ni de kapsamaktadır’ diye düşünüyoruz. Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanemiz Kastamonu halkına yakışır şekilde yapılmış, görkemli bir açılış ile hizmet vermeye başlamıştır. Fakat ilerleyen aylarda hizmet verme noktasında yaşadığımız sorunlar artarak devam etmiştir. Kastamonu ilinde yaşayan emeklilerimiz hizmet alamadıkları branşlarda ve yapılamayan işlemler için Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne ya da il dışında bulunan üniversite hastanelerine gitmek zorunda bırakılmaktadır. Bu konu hem ekonomik hem de sosyal anlamda ciddi bir sıkıntı yaşanmasına neden olmaktadır. Başhekimimizden ifade ettiğimiz tüm sorunlarımızın çözümünü arz ve talep ediyoruz. Sorunlarımızın çözülmesi konusunda herhangi bir somut adım atılmadığı takdirde 5 bin imzalı dilekçemizi ekleyerek T.C Cumhurbaşkanlığı ile Sağlık Bakanlığı’na aynı sıkıntılarımızı arz ve talep edeceğimizin bilinmesini arz ve talep ederiz”
Cengiz MUHZİROĞLU