• Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim
Pazartesi, 23 Haziran 2025
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör

Konaklama Tesisleri

29 Kasım 2019
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU
A A
Eleştiri…
Share on FacebookShare on Twitter

Hizmet sektörü ile diğer mal alım satımı yapan sektörler arasındaki en büyük fark,  o gün malınızı satamasanız bile malın tezgahınızda, raflarda, stoklarda kalmasıdır, yani mal yine elinizde mevcuttur. Ancak konaklama hizmeti veren işletmeler için her boş geçen oda her boş geçen gün hanenize eksi olarak yazılacak ve yerine konamayacaktır.

Hizmet sektörünün soyut ve esnek olması vb. nedenlerden dolayı yapılan iş fiziksel malların aksine satın alınmadan önce görülemez. Rezervasyon yapan ve kalmayı düşünen misafir kalmadan önce ne ile karşılaşacağını tam olarak kestiremez. Bu nedenledir ki sunulan hizmetin telafisinin olmayışı hizmet üreten işletmeler için son derece önemlidir.

Hizmet işletmelerinin tümünde olduğu gibi konaklama hizmeti veren işletmelerde verilen emek daha yoğundur. Konaklama işletmelerindeki personellerin hemen hemen hepsi müşteri ile dolaylı olarak birebir görüşme ve konuşma halindedir. Bu nedenle konaklama işletmelerindeki istihdam politikaları kaliteli personele yönelmektir.  Niteliksiz bir işgücü tesislere ileri dönemlerde kapatılması zor yaralar açacaktır.

İnsan sevgisi, güler yüz, içtenlik, saygı, temizlik, misafir ilişkilerindeki düzey ve anlayış hizmet sektöründe çalışan personelin olmazsa olmazlarındandır. Turizm işletmelerinde kaliteyi yakalamanın yolu ucuz istihdam değil, yerinde, doğru ve işinde bilinçli personel ile sağlanacaktır.

Otel yöneticileri rekabet ortamında geri kalmamak için hem personelin motivasyon düzeyini en yüksek noktada tutmaya çalışmakta, hem de tesislerin müşterilerine sağladığı imkanları sürekli geliştirme çabası içerisine girmektedirler.

Konaklama sektöründe müşteri ile iletişim yoğun ve sürekli olduğundan hangi görev yerine getirilirse getirilsin, tüm çalışanların desteğini almak şarttır. Çünkü otel müşterileri aldıkları hizmetin değerlendirmesini genel olarak yapmakta ve sonuçta işletmeyi ve çalışanları başarılı ya da başarısız olarak sınıflandırmaktadırlar.

Hizmet almak isteyen misafir hizmetin en iyisini en makul fiyatlarla almak ister. Misafirin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan işletme de bedeli karşılığı bu hizmeti misafirlere sunar. Sunulan hizmetin kalitesi misafirin memnuniyeti tekrar tesise gelme, yönlendirme ve tavsiye konusunda çok büyük etkendir. Hizmetler hizmeti sunan personelin yeteneği ve bilgisi ile yakından alakalıdır.

Konaklama tesislerindeki kalite ne kadar üst düzeyde olursa olsun,  tesisin bulunduğu yerleşim yerinin İl, İlçe, Köy, Kasaba vb. yerlerde olması fark etmez, bu yerleşim yerinde yaşayan insanların, esnafların o yöreye gelecek turistler üzerinde tercih nedeni olmada çevresel olarak etkisi büyüktür.

Bülend Çadırcıoğlu

 

PaylaşTweet
Önceki Haber

TÜVTÜRK işçisine Baltacı desteği

Sonraki Haber

KIŞ AYLARINDA BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ KORUMANIN ETKİLİ YOLLARI

Benzer Haberler

Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Böyle gelmiş böyle gider

6 Aralık 2022
Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Öyle bir geçer zaman ki – 3

25 Kasım 2022
Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Öyle bir geçer zaman ki – 2

18 Kasım 2022
Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Öyle bir geçer zaman ki…

8 Kasım 2022
Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Kanyonlarda fotoğraf yolculuğu…

2 Kasım 2022
Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Restorasyonlarda geçmişe saygı

29 Ekim 2022
Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Başarının adı Kastamonu

19 Ekim 2022
Eleştiri…
BÜLEND ÇADIRCIOĞLU

Tarihin aynası müzeler

11 Ekim 2022
Sonraki Haber
Demir Eksikliği ve Beslenmesi

KIŞ AYLARINDA BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ KORUMANIN ETKİLİ YOLLARI

Son Haberler

Kent Müzesi Bilim Günleri’nin 11. konuğu Saadet Özen

Kent Müzesi Bilim Günleri’nin 11. konuğu Saadet Özen

18 Haziran 2025
Legem Yayınevi: Hukuk Dünyasının Güvenilir Kaynağı

Teksan ile Kesintisiz Enerji Çözümlerine Ulaşın

16 Haziran 2025
Mazlum: Sakarya’nın Lezzet Mirasından Dünyaya Açılan Bir Çikolata Markası

Mazlum: Sakarya’nın Lezzet Mirasından Dünyaya Açılan Bir Çikolata Markası

16 Haziran 2025
Legem Yayınevi: Hukuk Dünyasının Güvenilir Kaynağı

Legem Yayınevi: Hukuk Dünyasının Güvenilir Kaynağı

16 Haziran 2025
    Please install/update and activate JNews Instagram plugin.
Kastamonu Gazetesi - Kastamonu ve Bölge Haberleri, Kastamonuspor, Şehir Gündemi ve Son Dakika Haberleri

Sitede bulunan özel içeriklerin hakları saklıdır.
Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.

Bizi Takip Edin

  • Künye
  • Gizlilik
  • Reklam
  • İletişim

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Gör
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • EKONOMİ
  • POLİTİKA
  • KÜLTÜR • SANAT • HAYAT
  • SPOR
  • YAZARLAR

Kastamonu Gazetesi © 2015 • Tüm hakları saklıdır.