“Devlet ile vatandaş arasındaki köprü”

Cumhurbaşkanlığı’nın işbirliği Kastamonu Valiliği’nin organizesinde gerçekleştirilen ve iki gün sürecek olan  Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) Kastamonu Eğitim Semineri dün Şerife Bacı Öğretmenevi’nde başladı.

Açılışta konuşan Vali Karadeniz,  “CİMER Devlet ile vatandaş arasında da ciddi bir köprü oluşturmuştur. Bu sistemin düzgün ilerlemesi, hesap verebilir durumda olmamızı sağlaması açısından da oldukça önemli” dedi.

Cumhurbaşkanlığı’nın işbirliği Kastamonu Valiliği’nin organizesinde gerçekleştirilen ve iki gün sürecek olan  Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) Kastamonu Eğitim Semineri dün Şerife Bacı Öğretmenevi’nde başladı.

Dünkü programda Vali Yaşar Karadeniz konuşma yaptı.  Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı / İletişim Uzmanı Durmuş Ersoy da dün seminerde eğitimle ilgili konuşma ve sunumunu gerçekleştirdi. Bugünkü programda da CİMER eğitim sorumlusu Hatice Baygüneş konuşma ve sunumunu gerçekleştirecek.

Program saygı duruşu, İstiklal Marşı’nın okunması ve Kastamonu Tanıtım filminin gösterimi ile başladı.

Yaşar Karadeniz

Yaşar KaradenizCumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’nin adına düzenlenen seminerde yaptığı konuşmasında, “ Bugün Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’nin adına düzenlenen seminerde bir aradayız. Aslında dilekçe hakkı olarak mevzuatımıza, idari sistemimize giren bu husus elektronik ortama da taşınarak vatandaşımızın devletimizin her kademesine daha rahat ulaşımını sağlamıştır. Devlet ile vatandaş arasında da ciddi bir köprü oluşturmuştur. Bu sistemin düzgün ilerlemesi, hesap verebilir durumda olmamızı sağlaması açısından da oldukça önemli. Bir şeyi iyi yaptığımızı anlatabilmek kadar bir şeyi yapmıyor ya da yapamıyorsak gerekçelerini düzgün oturtarak neden yapamadığımızı anlatabilmek de önemli. Vatandaşın kamu görevlilerine olan güveni ne kadar düzgün olursa bizim yaptığımız işler de o kadar talere edilebilir olur. Zaman zaman kamu görevlileriyle vatandaşlar arasında olumsuz ortamlar oluşabiliyor. Aslında onun temelinde yatan problem de güven eksikliğinden kaynaklanan problemdir. Güven köprüsü ve iletişim iyi kurulursa problemler azalacaktır diye düşünüyorum.

Gelen başvuruların değerlendirilip zamanında cevaplandırılması da önemli. Bununla ilgili yasal düzenlemeler de var. Örneğin bazı başvurular soruşturmaya dönüşüyor, uzuyor ama müracaatçının bundan bilgisi olmayabiliyor. Yasal süre içerisinde o konunun soruşturulmakta olduğuna dair bilginin mutlaka önemi var. Eğer o bilgi zamanında verilmezse o zaman müracaatçı bir şey yapılmıyor kanaatine sahip olacak. Onun için yapılan işlemle ilgili bilgi verilmesi gerekiyor. İş yoğunluğu içerisinde müracaatlar belki ötelenebiliyor ama bu konuda çok hassas olmanız lazım. Kurumlarda CİMER’e bakan arkadaşlar eğer zamanında cevaplandırmazsa hukuki sorumluluklarının da doğabileceğini bilmeleri lazım.

Diğer tüm görevlerimizde olduğu gibi bu işi de düzgün yapmamız lazım. İnanıyorum 2 günlük eğitim semineri birçok yönden, ilimiz açısından faydalı olacaktır. Seminerimizin hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” dedi.

Vali Yaşar Karadeniz’in ardından da Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı / İletişim Uzmanı Durmuş Ersoy eğitim ile ilgili konuşma ve sunumunu gerçekleştirdi.

Programa Valilik Birimleri, ilimiz kamu kurum ve kuruluşları, Kaymakamlıklar ile İlçe Belediye Başkanlıkları’nda görevli  ilgili kişiler katıldı.

 

Cengiz MUHZİROĞLU