Kırık en erken 2025’te

“15 milyon liralık ödenek harcandı”

Şehirle birlikte büyüyen içme suyu ihtiyacını gidermesi için umutların bağlandığı Kırık Barajı’na kavuşabileceğimiz en yakın tarih olarak 2025 gösterildi.DSİ 23. Bölge Müdürü İbrahim Yaroğlu, projede şu ana kadarki fiziki gerçekleşmenin yüzde 22 olduğunu ve bu yılki 15 milyon liralık ödeneğin tamamının harcandığını açıkladı.

“Yol sorunu çözüldü, gövde inşaatına başlanacak”

Şehrin 2050 yılına kadarki içme suyu ihtiyacını karşılayacağını belirttiği Kırık Barajı’yla ilgili yol sorununun çözüme kavuşturulduğunu söyleyen Yaroğlu, böylelikle baraj gövdesinin yapımına başlanabilecek duruma gelindiğini belirtti ve “Ödenek gelmesi akabinde de 2025 yılında bu projeyi tamamlamayı hedefliyoruz. Sulama ayağının ihalesini de önümüzdeki yıl yapacağız” dedi.

 

Devlet Su İşleri 23. Bölge Müdürü İbrahim Yaroğlu, İl Koordinasyon Kurulu’nun önceki gün yapılan toplantısında kurumlarının yaptığı çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Sunumunda ilimizde yapımı devam eden ve planlanan büyük baraj projelerine ayrı bir parantez açan Bölge Müdürü İbrahim Yaroğlu, ilimizin son günlerde de sıkıntısını hissettiği içmesuyu konusunda tamamlanmasını sabırsızlıkla beklediği Kırık Barajı’nın son durumunu da aktardı.

Kırık Barajı’nın sulama ve içmesuyu maksatlı inşa edilen bir baraj olduğunu hatırlatan İbrahim Yaroğlu, “Çalışmalarımız devam ediyor. Yüzde 22’lik bir fiziki gerçekleşme var. Proje tamamlandığında yaklaşık 7 bin hektar alanda sulu tarıma geçeceğiz. Yine Kastamonu kent merkezine yılda yaklaşık 14 milyon metreküp ilave su kaynağı getirerek 2050 yılına kadarki içmesuyunu karşılamış olacağız. Bu sene itibariyle 15 milyon lira ödeneğimiz vardı. Bunun tamamını harcadık. Şu anda yüklenici firma çalışıyor” dedi.

Kırık Barajı’nda bir yol probleminin olduğunu, bunu da çözüme kavuşturduklarını söyleyen İbrahim Yaroğlu, “Kastamonu-Ilgaz yolu bizim gövde imalatına başlamamıza engel oluyordu. Bir servis yolumuz olacak. 4 kilometrelik. Bunun yapımına başladık. Önümüzdeki yıl bu yolu tamamlayacağız. Daha sonra da mevcut yolu kapatarak gövde inşaatına başlayacağız. Ödenek gelmesi akabinde de 2025 yılında bu projeyi tamamlamayı hedefliyoruz. Sulama ayağının ihalesini de önümüzdeki yıl yapacağız. Sulaması da çok büyük bir proje” diye konuştu.

ARAÇ BARAJI

Bölge Müdürü Yaroğlu, yapımı devam eden ve yüzde 77’lik bir fiziki gerçekleşmenin olduğu Araç Barajı hakkında da şu bilgileri verdi:

“Sulama, enerji ve taşkın maksatlı bir baraj. Fiziki gerçekleşme şu anda yüzde 77 civarında. Çift vardiya ile çalışıyoruz. Bu sene gövde dolgusunu tamamlayacağız. HES’i bitirdik. Önümüzdeki yıl da sulamanın ihalesini yapıp projeyi tamamlayacağız. Proje tamamlandığında yaklaşık 3 bin 293 hektarlık alanda sulu tarıma geçmiş olacağız. Yılda 13 milyon kWsa enerji üreteceğiz. Araç başta olmak üzere bir çok yerleşim yerini de taşkından korumuş olacağız.”

OBRUCAK

Taşköprü Obrucak projesinin de üç aşamada devam ettiğini söyleyen İbrahim Yaroğlu, “Barajın inşaatı, sulamanın inşaatı ve HES inşaatı. Barajın inşaatına 2012 yılında başlamıştık. Ancak iş tasfiye olmuştu. Kalan imalatların yapımı için ikmal adı altında yeniden ihaleye girdi. Bunun ihalesini yaptık ve sonuçlandırdık. Ancak bir itiraz var. Kısa süre içerisinde tamamlayıp başlamak istiyoruz. 1,5 metrelik bir gövde dolgumuz kaldı. Obrucak’ın bir diğer ayağı ise sulaması. Sulamanın ihalesine 2017 yılında yaptık. Ödenek yetersizliği nedeniyle çok bir ilerleme kaydedemedik ancak devam eden bir projemiz. Yüzde 22’lik bir fiziki gerçekleşme var” dedi.

ANDIRAZ

DSİ Bölge Müdürlüğü’nün en büyük projesi olan Andıraz Barajı’nın ihalesini ise önümüzdeki yıl yapmayı planladıklarını açıklayan Bölge Müdürü İbrahim Yaroğlu, bu projeyle ilgili de şöyle konuştu:

“Bölgemizin en büyük projesi Araç Soğanlı çayına yapılacak olanFilyos Havzası Taşkın Koruma ve Andıraz Barajı projesidir. Yatırımda yer alan bir projemiz. Henüz ihalesini yapamadık. Ancak son yaşanan sel felaketinde taşkın barajlarının önemi daha da arttı. Özellikle Bartın’da son 100 yılın rekoru diyebileceğimiz bir yağış gerçekleşti. 2 saat içerisinde metrekareye 230 kilogram yağış yağdı. Bu aslında bir Türkiye rekoru. Bozkurt’ta metrekareye 430 kilogram yağış yağdı ancak 38 saatte yağdı. Bartın’da ise 2 saatte 230 kilogram yağış yağdı. O yağışın Bartın’ı etkilememesinin en büyük sebebi yukarı havzadaki üç barajımızdır.Kirazlı Köprü, Kozcuğaz ve Kışlasel Kapanı barajlarıdır. Bu barajlar suyu tuttu. 50 milyon metreküp suyu tuttu ve Bartın’ı selden korudu. AndırazBarajı da başta Karabük olmak üzere Filyos havzasını ve bir çok yerleşim yerini taşkından koruyacak. Projenin toplam keşif bedeli 1 milyar 750 milyon lira. Önümüzdeki yıl itibariyle ihalesini yapmayı planlıyoruz.”

(Haber Servisi)