Sendika, Öğretmenler Kanun Tasarısında amacın mesleğin itibarını artırmak değil, öğretmenleri oyalamak ve bölmek olduğu görüşünü savunup, tepkisini dile getirdi.
Eğitim-İş, Meclis Gene Kurulu’na sunulan Öğretmenler Yasası Kanunu Tasarısı’na karşı çıktı. Sendikanın Kastamonu Şubesi tarafından da paylaşılan açıklamada, “Türk Silahlı Kuvvetler Personel Kanunu 210 madde, Hakimler ve Savcılar Kanunu 122 madde, Türk Tabipleri Birliği Kanunu 66 madde, Avukatlık Kanunu 201 maddeden oluşurken, bir teneffüs aralığında bile hazırlanabilecek 12 maddelik sözde Öğretmenlik Meslek Kanunu Taslağı, Meclis Genel Kurulu’na sunulmuştur.Taslağa bakıldığında amacın öğretmenlik mesleğinin itibarını artırmak değil, öğretmenleri oyalamak ve bölmek olduğu anlaşılmaktadır” denildi.
Tasarıda karşı çıkılan noktaları ve beklentileri 30 madde altında toplayan açıklama şöyle noktalandı:
“Kısaca taslak bu haliyle çok yetersiz olmasından da öte beklenti içine sokulan öğretmenler açısından da bir hayal kırıklığı ifade etmektedir. Eğitim-İş olarak buradan siyasi iktidara sesleniyoruz: Eğitim emekçilerini oyalamaktan vazgeçin. Öğretmenler zaten uzmandır. Öğretmenlik mesleğine ve haklarımıza zarar verecek, taleplerimizi görmezden gelecek düzenlemelerin karşısında olacağımızı, yasal, anayasal ve uluslararası sözleşmelerden gelen örgütlülüğümüzün verdiği tüm hakları kullanarak mücadele edeceğimizi bir kez daha belirtiyoruz.”