Evde, tarlada, bağ bahçede, fabrikada, dükkanda, kamu binasında, çarşı pazarda erkekle kadın eşit, siyaset sahnesine bakınca kadının ünü tünü kayıp ama…
Dün sabah itibarıyla ilimizdeki 5 partiden 49 aday adayı çıktı, sadece 3’ü kadın.
5 partinin 3’ü külliyen bıyıklı…
Birinde 29 aday içinde 1 kadın, diğerinde 3 aday içinde 2 kadın.
Şeref golü atan kadın aday adayına helal olsun…
Partilerine ilimizde yüzde 66 kadın aday adayı oranını yakalatan 2 kadın aday adayına ayakta alkış.
Aday olup olamamaları yahut seçilmeleri hiç önemli değil…
Tarihe kayıt düştüler Kastamonu kadınının adını.
Hazindir…
“Kadın kolları” teşkilatı olmasa kadının adı okunmayacak siyaset sahnesinde.
Genel Başkanı, Merkez İlçe Başkanı kadın olan partiden 3 aday adayı çıktı ilimizde…
Allah rızası için 1 kadın aday adayı yok içlerinde.
Kadın kolları ne iş yapar partilerin?…
Erkekler için oy toplar.
Gece demeden gündüz demeden…
Ev ev, meydan meydan çalışırlar.
Kadınlar siyasete ortak olmadıktan sonra…
Toplum ne kalkınır ne gelişir.
Erkekler yerinde sayar…
Kadınlar geri gider.
Not: “Tescilli Kilis zeytinyağının ihracattaki payını artırmak amacıyla Valilik öncülüğünde, İpekyolu Kalkınma Ajansı ve GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı desteğiyle yurt dışında pazar ağı kuruluyor.”…
Dünya gazetesindeki haber bu.
2011 yılında Organik Zeytin Üreticileri Birliği kuruldu Kilis’te…
Birlik başkanı Hüseyin Polat, kadınların kooperatif çalışmalarından esinlenerek birliği kurduklarını kaydederek, “Bizim ilerlememize kadınlar öncülük etti. Onlar kooperatif kurduktan sonra biz de erkekler olarak Kilis’in zeytinyağının tanıtımına katkı vermek istedik. GAP Bölge Kalkınma İdaresi ve İpekyolu Kalkınma Ajansı’nın desteği ile çalışmalara başladık” açıklamasında bulundu.
Kadın kooperatifi…
Başı çekiyor.
Geçtiğimiz yıl Katar’a 5 ton zeytinyağı ihraç etti Kilisli zeytinyağı üreticileri…
Bu yıl hedef 100 ton.
Çin, Amerika ve Fransa’dan talep var…
Yeni pazarlar eklenecek muhakkak.
Kilis deneyiminden…
Kastamonu namına çıkarılacak 2 ders var.
Bir…
Kilis’in çatısı altında olduğu kalkınma ajansı ve bölge kalkınma idaresi, yerel gıda ürününe yurtdışı pazarı aramak için ter döküyor.
Kastamonu’da böyle bir emek hatırlamıyorum…
Olacağı da yok ne yalan söyleyeyim.
İki…
Kadın kooperatifinin öncü olduğu Organik Zeytin Üreticileri Birliği 450 olan üye sayısını 1000’e çıkarmanın peşinde.
Kastamonu’da ne kadın kooperatifi var…
Ne de üye sayısını katlamak peşinde olan üretici birliği.
Kastamonu’nun Kilis’i örnek alacağı vakit…
Hem geleneksel ürünlerde yurtdışı pazar ağı bulmak için hem de kadın kooperatiflerinin kadir kıymetini anlamak için.
Not 2: Yurtdışı pazar ağından bahsederken hazır…
KUZKA marifeti ile o kadar yurtdışına gidildi.
Elde kalan ne?…
Ne ABD’si kaldı ne Japonya’sı.