Kastamonu Teknokent, kentin vizyonunu yansıtacak yeni “marka”larını arıyor

Kastamonu Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Kastamonu Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Kasım Yenigün:

“Kastamonu merkezli üretimler için marka olarak kullanabilecek kelimelerin ortaya çıkmasını amaçlıyoruz. Daha sonra bunlara dönük logolar da çalışılacak.”

  • Yarışma için son başvuru tarihi 6 Haziran 2021.

 

Kastamonu Teknokent, hem Kastamonu Üniversitesi bünyesindeki tüm birimler tarafından üretilen ve üretilecek olan hem de yöredeki ürünlerin kimliğinin ve marka değerinin oluşturulması, bölgeye özgü bir marka sürecine kurumsal yapı kazandırılması amacıyla “marka yarışması” düzenliyor.

Yarışmayla ilgili olarak gazetemize bilgi veren Kastamonu Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Kastamonu Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Kasım Yenigün, “Kastamonu merkezli üretimler için marka olarak kullanabilecek kelimelerin ortaya çıkmasını amaçlıyoruz. Daha sonra bunlara dönük logolar da çalışılacak.” dedi.

Yenigün sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu amaç doğrultusunda, Üniversitemizin Güzel Sanatlar Fakültesi ve İletişim Fakültesi’ni de Kastamonu’yla ilgili üretim, farkındalık, değer oluşturma ve potansiyeli canlandırma gibi düşünceler bağlamında çalışmalarımıza dahil ettik. Akademisyenlerimizin ve öğrencilerimizin sürece katılımını sağlamak için bir dizi yarışma programları planladık. Bunun ilk adımları marka, ikincisi logo, üçüncüsü ise ürün tasarımları olacak. Ardından başka programlarımız gelecek. Böylece özellikle bu topraklarda geliştirilen ve dışa açılmayı hedefleyen her değer için bir takım destek mekanizmalarımız devreye girecek.”

Geçtiğimiz günlerde Kuluçka Merkezi faaliyetleriyle ilgili olarak bir farkındalık oluşturmak ve pandemi günlerini dolu dolu geçirmek için halen süren ve büyük bir ilgi gören “Temel Düzey Girişimcilik Programı”nı başlattıklarını da ifade eden Yenigün, yarışmayla başlatılan süreçle birlikte, Anadolu’nun en eski yerleşim yerlerinden biri olan, doğal kaynakları ve bitki örtüsü bakımından Türkiye’nin zengin şehirleri arasında yer alan, bu niteliklerinin yanı sıra “evliyalar şehri” olarak bilinen Kastamonu’nun tüm zenginliklerini ekonomik bir değere dönüştürmeyi amaçladıklarını ifade etti.

Yenigün, Kastamonu’nun ulusal ve uluslararası pazarlarda doğru markalarla tanıtılmasına katkı sağlayabilecek herkesi yarışmaya beklediklerini vurguladı.

 

Yarışmayla ilgili ayrıntılı bilgi için:

https://teknokent.kastamonu.edu.tr/wp-content/uploads/2021/05/yarismakurallari.pdf