KUZKA tarafından hazırlanan Bütünleşik Turizm Projesiyle ilgili olarak Belediye Meclisi’ne sunum yapan Planlama, Programlama ve Stratejik Araştırmalar Birimi Uzmanı Emine Merve Topçuoğlu, “Kastamonu’da günü birlik kararlarla turizm canlandırılmaya çalışılıyor, bu düşünceyle amaca ulaşmak mümkün değil” diye konuştu..
Topçuoğlu, yaptıkları araştırmaların Kastamonu’da turizmi geliştirmek için bugüne kadar uygulanan bir plan ya da program olmadığını gösterdiğini, aynı çalışma çerçevesinde “kaynakların etkin kullanılmadığı, tanıtımda büyük eksik olduğu ve turizm ofislerinin broşür dağıtımından öte gidemediği” sonuçlarına ulaştıklarını da söyledi.
Hazırladıkları “Bütünleşik Turizm Projesi”nin Bakanlık tarafından çok beğenildiğini kaydeden Topçuoğlu, “KUZKA bu proje ile turizm sektörüne kişilere ya da kurumla bağlı olmayan ilkeli bir sistem getirmek de istiyor. Ajansın bundan sonra vereceği hibelerde yatırımcıların bu proje ile paralel hareket etmesini de isteyeceğiz” dedi.
Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) tarafından hazırlanan Bütünleşik Turizm Projesi hakkında önceki akşam Belediye Meclisi’nde düzenlenen toplantıda KUZKA Planlama, Programlama ve Stratejik Araştırmalar Birimi Uzman Emine Merve Topçuoğlu tarafından sunum gerçekleştirildi.
KUZKA’nın Kastamonu’da turizmi sistemleştirebilmek için üzerinde çalıştığı Bütünleşik Turizm Projesinin sunumunda, tanıtım başta olmak üzere Kastamonu’nun bu alanda kat etmesi gereken uzun bir yol ve çok önemli bir proje olduğu belirtildi.
Belirli bir aşamaya gelen ve Kastamonu turizmine yepyeni bir yol haritası çizen Bütünleşik Turizm Projesi hakkında önceki akşam Belediye Meclisi’ni bilgilendiren Topçuoğlu, yaptıkları araştırmaların Kastamonu’da turizmi geliştirmek için bugüne kadar uygulanan bir plan ya da program olmadığını gösterdiğini, aynı çalışma çerçevesinde “kaynakların etkin kullanılmadığı, tanıtımda büyük eksik olduğu ve turizm ofislerinin broşür dağıtımından öte gidemediği” sonuçlarına ulaştıklarını da söyledi.
Topçuoğlu, “Kastamonu’nun turizmde yükselişe geçebilmesini hedefleyen Bütünleşik Turizm Projesi, fotoğraf arşivi, tanıtım filmleri, tanıtım portalı, basılı materyal ve sosyal medyanın etkin kullanımı gibi birçok yeniliği beraberinde getiriyor. KUZKA bu proje ile turizm sektörüne kişilere ya da kurumla bağlı olmayan ilkeli bir sistem getirmek de istiyor. Ajansın bundan sonra vereceği hibelerde yatırımcıların bu proje ile paralel hareket etmesini de isteyeceğiz” dedi.
“KASTAMONU İSMİNİ ÖNE ÇIKARTMALIYIZ”
Sunumunda. “Turizmde ilimizin en büyük sorunu tanıtım, geçtiğimiz yıl Kastamonu tanıtımı için 2 milyon liralık bir harcama yapıldı, ancak bu harcamanın karşılığının tam anlamıyla alınmadı” diyen Topçuoğlu, şunları söyledi:
“Kastamonu tanıtımda mevcut kaynakları etkin kullanılmıyor. Kastamonu’da günü birlik kararlarla turizmin canlandırılmaya çalışılıyor, bu düşünceyle amaca ulaşmak mümkün değil. Tanıtım sisteminden bahsedecek olursak da, Kastamonu turizmini nasıl sistemleştirebiliriz, 2014 yılında ajans kurulurken yaptığımız ankette yüzde 87 bölge tanıtımı üzerinden durmamız istenildi. Biz de bunun üzerinde yaptığımız çalışmalar neticesinde Bütünleşik Turizm Projesi’ni başlattık. Mevcut duruma bakıldığında neleri eksik yapıyoruz onları düzeltmek istiyoruz. Turizmi canlandırmak için yapılan çalışmalar var. Ancak bunların profesyonellikten uzak olduğunu görüyoruz. Bütünsellikten uzak çalışmalar yapıldığını ve ortak hedefimiz olmadığını görüyoruz. Mesela Travel Turkey Fuarı’na katılmadan önce Valilikten bir yazı geliyor ve biz kısa süre içerisinde plansız ve programsız bir şekilde bu fuara gidiyoruz. Bir fuara katılacaksak bunu bir yıl önceden kararlaştırıp, planlı programlı bir şekilde gitmeliyiz. Tanıtım faaliyetlerinin olması için önce bir ürününüzün olması gerekiyor. Kastamonu adı altında, kendi firmanızı ön plana çıkarmak yerine, Kastamonu ismini öne çıkartmalıyız”
www.kastamonutravel.com
Kastamonu’nun turizmde ön plana çıkabilmesi için yaptıkları çalışmalar hakkında da açıklamalarda bulunan Topçuoğlu, şöyle devam etti:
“Sosyal medyada, afişlerde, billboardlarda kullanılabilecek fotoğraflar ayarladık. 23 adet tanıtım filmi çektik. Bu filmlerin sosyal medyada paylaşılabilmesi için 1 dakikanın altında olan filmleriniz var. www.kastamonutravel.com isimli bir tanıtım portalı oluşturduk. El ilanı, afiş gibi basılı materyallerimizi geliştirdik. Belki de tüm bunların en önemlisi olarak ilimizin tanıtımı için sosyal medyayı etkin kullanımını sağlamak istiyoruz. Sahada etkin tanıtım yapabilmek için ulusalda ön plana çıkan fuarlara gideceğiz. Ünlü seyahat bloggerlarını ilimize getirip Kastamonu ile ilgili yazılar yazmasını fotoğraflar paylaşmasını sağlamak istiyoruz.”
“BAKANLIK TARAFINDAN ÇOK BEĞENİLDİ”
Hazırlanan projenin bakanlık tarafından da çok beğenildiğini belirten Topçuoğlu, sözlerini şöyle noktaladı:
“Diğer kalkınma ajansları da bu projemize paralel projeler ortaya koyacaklar. KUZKA olarak bundan sonra vereceğimiz hibelerde yatırımcının bizim projemizle paralel hareket etmesini isteyeceğiz. Bu proje ili il turizmini kişiler ya da kurumlara bağlı olmadan ilkeli bir siteme oturmak istiyoruz. Keza proje sonunda oluşturulan sistem de belirli kişi ya da kurumlara değil ilkelere bağlıdır. Esnek bir yapıda ve şehir isimleri altında geliştirildiği için diğer kişi ve kurumlarca da sahiplenebilir durumdadır.”