Hizmette hijyen

Sürdürülebilir turizmin baş aktörü uygulanan kusursuz hijyen, hijyenin karşılığı da sağlıktır.

Günümüz restoranlarında ve konaklama tesislerinde gelen misafirin güvenliğinin en önemli göstergelerinden biri olan hijyen denetimi;

Konaklama tesislerinde,

-Restoranlarda,

-Gıda imalatı yapan kuruluşlarda,

-Gıda ile ilgili malzeme imalatı yapan işletmeler’ de uygulanır.

Müşteri odaklı hizmet verilen tüm bölümlerde uluslararası kalite ve standartları yakalayan, hijyen kurallarına tümüyle uyan işletmeler başarılı olabilmektedir.

Konaklamanın yanısıra yiyecek içecek sektörünün gelişmesi bu sektörün tedarikçilerinin de gelişmesini büyümesini sağlayacaktır.

Son zamanlarda sıkça duyduğumuz okuduğumuz toplu zehirlenme olaylarının başında gıda sağlığındaki kontrolsüzlük başroldedir.

İlk hammaddeden başlayarak işlenen malın tüketiciye sunulana kadar üretim, işleme, muhafaza ve dağılımları sırasında gerekli kurallara uyularak önlemlerin alınması gerekir.

Bu anlamda özellikle yiyecek üreten ve satışa sunulan işyerlerinin Belediye ve Tarım İl müdürlüklerinde bulunan ekiplerce yemek yapılan mutfakları, çalışanların portör muayenelerinden etrafta bulunan paspasların temizliğine hatta havalandırmalara kadar sistematik olarak kontrol edilmesi gerekir.

Tarım İl müdürlükleri ile yerel yönetimlerin koordineli çalışması bence daha mantıklı.

Hakkınca ve hakkaniyetle yapılan denetimleri geçenlere ödül, geçemeyenlere ise mevzuatlarda belirtilen cezalar verilerek tekrarı halinde ise afişe edilmeleri ile ancak temizlik ve hijyenkurallarına uyan ve bunları uygulayan işletmeler çoğalabilir.

Gerekli denetimler devamlı periyodik olarak maalesef yapılmıyor.

Yasal ve ilgili standartlar dikkate alınarak yapılan hijyen denetimleri, denetlenen işletmeye de ayrıca firma itibarında bir artış ve avantaj olarak dönecektir.

Elindeki bez ile müşteri masasını sildikten sonra aynı bezle tabak silen eleman gördüm ben bu piyasada.

Denetimlerin gizlilik esasına dayalı olarak işletmenin haberi olmadan yapılması önemlidir. Neticede kız istemeye gidilmiyor ki hayırlı bir iş için size geleceğiz diye haber verelim. (Anladınız siz)

İşletmelerin de müşteri memnuniyeti konusundaki durumları dikkate alınarak müşterilerin rahatsız olmayacağı bir şekilde denetimin gerçekleştirilmesi gerekir.

Aslında işin özü de yemek yiyebileceğiniz bir yerde verilen hizmet, sipariş edilen bir yemeğin malzemesinin kalitesi, bu işi yapanların temizliği ve bakımının nasıl olduğu, bulaşıkların hangi standartlarda ne tür deterjanlarla yıkandığı vb. durumlar ürünün fiyatının bile önündedir.

İlimizde HACCP sistemi kuran ve bu kurallara uyan kaç işletme var?

Kastamonu’da bulunan yemek çeşitliliği ve yemek kültürümüz ile ön plana çıkmaya başladık, hatta gastronomi turizmi ile ilgili fuarlarda da başarılı işlere imza atıyoruz. Bu durum oluşmaya başlamışken denetimlerin daha sıkı bir hale getirilmesi gerekmiyor mu?

Özellikle restoran zincirlerinin uyguladığı hizmetin olduğu her yerde “Gizli müşteri” olgusunu da hatırlatmadan geçemeyeceğim. Tabi ki bu gizli müşteriler bir gıda mühendisi değil zaten gıda analizi de yapacak halleri yok ancak gittikleri yerlerdehizmet kalitesinden-hizmet hızına, çalışanın ilgisinden-bilgisine-temizliğine, işyeri ve sunulan yemekler ile ilgili sorulara verilen cevaplara kadar herşeyi gözlemliyor ve bir rapor hazırlayabiliyorlar.

Bu temizlik ve hijyen konusu nereden çıktı diye soracak olursanız bazı duyumlara karşı yazma gereği ve ileride olabilecek, onarılamayacak söylem ve söylentilereşimdiden önlem alınması gerektiği için.

“Ateş olmayan yerden duman çıkmayacağı” unutulmamalıdır.

BÜLEND ÇADIRCIOĞLU