Kastamonu’nun önündeki “FIRSATLAR” ve “TEHDİTLER”

MUSTAFA AFACAN

“Kul sıkışmadan Hızır yetişmez” derler, seneler senesi envai etkenin imiğini sıkmasıyla takadı kesilen, canı tam çıktı çıkacak merhaleye varan, “kuş uçmaz kervan geçmez” kadim Kastamonu’ya talih yüzünü nihayet “gösterdi gösteriyor”…
Dünyanın az sayıdaki çekim alanlarından biri “oldu oluyor”.

Dünya için “kriz”…
Kastamonu için “fırsat”.

(Faaliyet raporumuz göz önüne alındığında fikren zaten “tescilliydi” de, “varlık” olarak da dünya gezegeninden ayrı bir mekanda yaşam sürdürdüğümüz bu sayede kanıtlanmış olacak…
Dünyaya dert olan, Kastamonu’ya “merhem”.)

E tabii henüz farkında değiliz Kastamonu cümle ahalisi olarak başımıza konmak için iniş takımlarını “sessiz sedasız” açan talih kuşunun…
Yörüngesine girdiğimiz “bir cisim yaklaşıyor”.

Gerçi son birkaç senedir “temenni” boyutunda, yaratacağı “gelişim” ve “dönüşüm” hiç hesaba katılmadan, açık söylemek gerekirse “inanılmadan”, “laf ola beri gele” cinsinden konuşulduğu dönemler oldu peyderpey siyasetçisinden bürokratına…
“Ya tutarsa” kabilinden.

Kamudan sivil topluma yekûnun sahip olduğu potansiyeli işleyebilecek “yerel” iradeden “epey” umudu kesmiş bir haletiruhiyeye teslim olduğu ilde…
Kastamonu için “sudan kafasını çıkarma” vakti.

(Gerçi kafanın içi aynı “kafa” olduğu sürece bağdan nasiplenecek olan “el” olacak doğal olarak…
“Yiyemeyenin üzümünü yerler” kanunu.)

Bilim ve iş dünyasının aradığı yeni gezegen “Kastamonu”…
Kripton’dan “gönüllü”.

(Devam ederiz…
Mevzu hayati.)

Not:  “Dünyadan havadisler” kuşağımızda bugün “Kocaeli” ve “Balıkesir” örnekleri var…
Her iki il de “turizm” alanında öne çıkmanın gayretindeler.

Kocaeli “dört mevsim turizm merkezi” olmayı hedefliyor, “kış, doğa ve deniz turizmi” dallarında “cazibe merkezi” olmanın peşinde, potansiyelini tanıtmak ve turizm pastasındaki payını artırmak için dört koldan çalışıyor…
“Sanayi ve Ar-ge” merkezi olmak yetmiyor Kocaeli’ye.

Balıkesir  “Sağlık ve Esenlik” temasında (EDEN) “Avrupa’nın seçkin destinasyonu” unvanını elde etti geçtiğimiz yıl, “Balıkesir Marka Şehir”, “Balıkesir Gastronomi Şehri Olma Yolunda”, “Hayat Dolu Balıkesir” sloganıyla vites büyüttü, “Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Ticaret Odası, Sanayi Odası, Ticaret Borsası ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı” el ele…
Kalkınma yarısındaki kulvar sayısını artırma peşinde Balıkesir.

Ülkemizin üretim üsleri illa “turizm” eksenli yeni üretim alanları bulmanın derdinde…
“Sürdürülebilir ekonomi” için “gerek” şart.

Kastamonu ise halinden “memnun”…
Aynı gezegende değil çünkü!

 

MUSTAFA AFACAN