“Servisçi ilerisini göremiyor”

GÜVEN-TUR Başkanı Faruk İslamoğlu, Koronavirüs Kovid-19 pandemisinin en çok etkilediği sektörlerin başında servis sektörünün geldiğini, bu nedenle iş hacimlerinde daralma yaşadıklarını, aracını satmak zorunda kalan üyeleri bulunduğuna, ileriyi göremedikleri için beklemede kalan, ‘Bu yılı böyle geçirelim’ diyen üyeleri olduğunaişaret etti ve durumun bu yıl da netleşmediğini söyledi.

“Bu yıl için de halen net bir şekilde ‘okullar kapanmayacak’ diyemiyoruz” şeklinde konuşan İslamoğlu, servis saatlerinde yaşanan sıkıntının son görüşmeyle büyük ölçüde giderildiğini belirtti ve “Bizim talebimiz; önümüzdeki yıl da bu saatler değişmemesi.Değişirse bu problemleri yeniden yaşayacağız. Her zaman diyoruz, servis sektörü eğitimin bir parçası olarak görülmediği müddetçe bu sorunların yaşanmama ihtimali yok” dedi.

GÜVEN-TUR Başkanı Faruk İslamoğlu, Koronavirüs Kovid-19 pandemisinin en çok etkilediği sektörlerin başında servis sektörünün geldiğini, bu nedenle iş hacimlerinde daralma yaşadıklarını söyledi.
Faruk İslamoğlu, TV366’nın canlı yayın konuğu oldu.
Güven-Tur’un 2001 yılında kurulduğunu, birden fazla aracı olanlar da hesaba katıldığında 375 kişilik bir kuruluş olduklarını belirten Faruk İslamoğlu şöyle konuştu:
“Kovid-19’un en çok etkilediği sektörlerin başında servisçilik sektörü geliyor. Bunun sıkıntılarını yaşadık, halen de yaşamaya devam ediyoruz. İş hacmimizde, araç sayımızda yüzde 15-20’lik bir daralma yaşandı. Araç değişikliklerini yapamayan, araçların zaruri ihtiyaçlarını karşılayamayan arkadaşlarımız oldu. Bu ve benzeri sebeplerden ötürü araçlarını satmak zorunda kalan arkadaşlarımız da oldu. İleriyi göremedikleri için beklemede kalan, ‘Bu yılı böyle geçirelim’ diyen arkadaşlarımız da oldu. Bu yıl için de halen net bir şekilde ‘okullar kapanmayacak’ diyemiyoruz.
“BU SAATLER DEĞİŞMESİN”
“Bir araca birden fazla iş yaptırmama zorunluluğu gündeme geldi. Bir araç, şayet tek işte çalışıyorsa bunun ayakta durabilmesi neredeyse imkansız. Şöyle ki; arıza hariç bütün giderler hesaplandığında bir servis aracının kişiye maliyeti yıllık 35 bin lirayı buluyor. Kazancına baktığınızda bu rakamı ancak topluyor. Yani bedava çalışmış oluyor. Mecburiyetten dolayı biz iki iş yaptırma uygulamasına gittik. Bununla alakalı olarak bazı okullarda saat düzenlemesi rica ettik. Fakat çok sıkıntı yaşadık. Okul saatlerinde sürekli değişiklik yaşandı. İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri ile bugün (pazartesi) bir görüşme gerçekleştirdik ve sorun büyük ölçüde çözüldü. Bizim talebimiz; önümüzdeki yıl bu saatler değişmesin, değişirse bu problemleri yeniden yaşayacağız. Her zaman diyoruz, servis sektörü eğitimin bir parçası olarak görülmediği müddetçe bu sorunların yaşanmama ihtimali yok. Biraz daha düzenleme oldu, inşallah yetkililerimiz daha duyarlı olur.”
VELİLERDEN RİCA
“Kuruluşumuzdan bu yana hizmet noktasında en güzelini verme çabasındayız. Bizlerle ilgili, araçlarla veya şoförlerle ilgili bir sorun gördükleri zaman yada rehber personelle ilgili bir sıkıntı gördükleri zaman lütfen bizleri arasınlar. Ayakta öğrenci görüldüğü zaman, fiyat tarifesinin üzerinde ücret talep edildiği zaman, hijyen kurallarına uyulmadığı, maske takılmadığı zaman bize mutlaka bilgi versinler. Öğrencilerimizi lütfen saatlerinde duraklara çıkarsınlar, öğrencilerimizi maskesiz bir şekilde göndermesinler, okul önlerindeki servis araç park yerlerinde lütfen servislerimize yer versinler. Kendi çocuğumu alacağım diye, diğer taraftaki 50 öğrencinin mağdur olmasına imkan vermesinler.”
“SEL FELAKETİNDE KARŞILIKSIZ HİZMET VERDİK”
“Tüm üyelerimize çok teşekkür ediyorum. Bozkurt ve Kastamonu’muza büyük geçmiş olsun. Olayın yaşandığı ilk gece bize belediyemizden yardım çağrısı geldi. Yağmurun devam ettiği, heyelanların, göçüklerin olduğu saatlerde biz başladık ve iki gecede yaklaşık 2 bin kişiyi Kastamonu’daki yurtlara getirdik. Bir hafta boyunca da Kastamonu’ya gelen gönüllüleri Bozkurt’a taşıdık. Seferlerimiz tamamen gönüllü, ücretsiz, hiçbir karşılık beklemeden yapıldı. Allah hepsinden razı olsun. Güven-Tur gerçekten en büyük kooperatif. Büyüklüğünü sayı olarak değil, bu şekildeki çalışmalarıyla da bir kez daha göstermiştir. Güven-Tur Kastamonu’nun gururudur diyorum.”