Almakta olduğu devlet yatırımları ve devamında gelmekte olan özel sektör yatırımları sonucunda Karadeniz’in doğusu diğer bölgelerle arasındaki kalkınma ve gelişmişlik farkını kısa sürede kapatacak gibi gözüküyor…
Ya Karadeniz’in batısı ne olacak?
Siyaseten hiç esamisi okunmadığı için mi Batı Karadeniz Bölgesi bir türlü kalkınma ivmesi yakalayamıyor?..
Kalkınma ve gelişmesi yavaş gittiği için mi siyasette söz sahibi olamıyor?
Bir ülkenin aynı denize komşu vilayetleri arasında kalkınma, gelişme ve vizyon makası nasıl bu kadar açık olabiliyor?…
Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon şeklinde uzanan vilayetlerin hızı ile Bartın, Kastamonu, Sinop, Zonguldak misali komşu illerin kalkınma ve gelişme seyirleri aynı değil.
Xsights Araştırma firmasının DÜNYA okurları gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına baktım…
Doğu Karadeniz Bölgesi’nin bu araştırmada memnuniyet namına ilk sırada çıktığı alanlarda Batı Karadeniz Bölgesi’nin, en azından ilimiz özelinde, pek memnun olmadığı ortada.
Araştırma 26 şehirde bilgisayar destekli telefon görüşmeleri aracılığıyla 18 yaş üstündeki bin 500 kişi ile yapıldı…
Ülkemizin değişik bölgelerinden seçilen illerden biri de Kastamonu.
Misal, enerji dağıtımı hizmetlerinden en çok memnun olan bölge yüzde 74 ile Doğu Karadeniz oldu ülkemizde…
Kırsal alanlarımızı dikkate aldığımızda ilimizin enerji dağıtımından memnun olduğunu söylememiz mümkün mü?
Turizm alanında yüzde 78 ile en memnun bölge Doğu Karadeniz oldu…
Kelimenin tam anlamıyla “dembül dümbül” giden turizmimizden Kastamonu’nun memnun olması olanaklı mı?
Çalışma ve İş Güvenliği hizmetlerinden memnuniyette yüzde 76 ile Doğu Karadeniz Bölgesi birinci oldu…
İlimizde işsizlik nerdeyse “sıfır” olduğu için bu konuda yorum yapmayacağım.
Yeşil alanlara yapılan devlet hizmetlerinden yüzde 80 ile en memnun olan bölge Doğu Karadeniz…
Yeşil alanlara yapılan devlet hizmetlerinden memnun musun Kastamonu?
Ben değilim…
Hem de hiç değilim.
İlimizin halinin derdine yanmak için Batı Karadeniz Bölgesi’nin diğer bölgelerden geri kaldığını yazıp dururken, öyle görünüyor ki giderek Karadeniz Bölgesi içinde de kalkınma ve gelişmişlikte fark yer hale evriliyoruz…
Ne olacak Batı Karadeniz Bölgesi’nin hali?
•••
Not: Edirne’den tren yola çıkacak taa Kars’a varacak…
Burada önüne bir kavşak çıkacak. Ya Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu’nu kullanarak Kazakistan ve Türkmenistan üzerinden Çin’in kuzeyine devam edecek. Ya da Kars üzerinden Iğdır-Dilucu-Nahçıvan hattını takip edip İran, Pakistan, Hindistan, Çin’in güneyine erişebilecek.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, söz konusu yatırımların Doğu Anadolu Bölgesi ekonomisine getirisini şöyle özetliyor açıklamasında…
“Yöreye has çok özel meyve sebzeler üretiliyor ama bunlar hedef pazarlara ulaşamadığı için yerelde tüketiliyor, dolayısıyla üretim de artmıyor ancak ürünler demiryolu marifetiyle hedef pazarlara, buradan çıkıp son nokta olan yere gidebilir hale gelince insanlar çok daha fazla üretebilir, çok daha fazla satmak isteyebilir hale gelecek”.
Öyle görünüyor ki “önce demiryolu, sonra üretim” demeye getiriyor Ulaştırma Bakanı Arslan…
Peki demiryolu talep ettiğinde Kastamonu, niçin önce üretim mevzubahis ediliyor?